مدیرمرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان گفت: در شش ماهه نخست امسال ۱۰۳ متکدی در سطح شهر جمع آوری و ساماندهی شد که از این تعداد ۵۶ نفر مرد و ۴۷ نفر زن بودند.
کد خبر: ۹۰۷۰۷۶۱
|
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، باذلت و خواری و نمایش اعضای از کارافتاده، معلول، زخمی، بدشکل و گاهاً با ارائه نسخه‌های جعلی و به هر شکلی که بتوانند در گوشه و کنار شهر‌ها ظاهر می‌شوند و با همین روش ماهانه بیش از ۵ میلیون تومان به جیب می‌زنند.

این روز‌ها آمار آن‌هایی که در چهار راه‌ها و یا مناطق مرفه نشین کاسه گدایی دست می‌گیرند کم نیست گدایانی که پس ازهر بار جمع آوری پول بدون زحمت به دهانشان مزه کرده و به این راحتی قصد ترک گدایی را ندارند.

مدیر مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج اظهار داشت: تکدی گری امروزه بعنوان یکی از مهم‌ترین معضلات اجتماعی در سطح شهر‌ها باعث نارضایتی شهروندان است.

صلاح الدین وکیلی بیان کرد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی شهرداری سنندج طبق سنوات گذشته نسبت به اجرای مستمر طرح جمع آوری و ساماندهی متکدیان در سطح شهر اقدام می‌نماید.

وی از جمع آوری ۱۰۳ متکدی در شش ماهه نخست امسال در سطح شهر خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد ۵۶ نفر مرد و ۴۷ نفر زن بودند.
وی اضافه کرد: پس از جمع آوری افراد متکدی تعداد ۶۱ نفر از این تعداد با اخذ تعهد کتبی ملزم به ترک تکدی گری شدند.


وکیلی افزود: از این تعداد متکدی جمع آوری شده ۱۷ نفر از شهر‌ها و استان‌های دیگر وارد سنندج شده بودند که پس از جمع آوری و اخد تعهد به شهر ستان‌های محل سکونتشان انتقال داده شدند.

وی ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال ۹ کودک متکدی هم جمع آوری شد که با بررسی و اخذ تعهد به خانواده هایشان تحویل داده شد.

وکیلی اعلام کرد: دو نفر از متکدیان متخلف هم به مراجع قضایی معرفی شدند و ۵ نفر هم قبل از بررسی وضعیت آن‌ها از مرکز متواری شدند.

مدیر مرکز جمع آوری وساماندهی متکدیان همچنین عنوان کرد: در شش ماهه نخست امسال ۶ نفر افراد بی سرپناه در مرکز اسکان داده شد و ۳ نفر هم پس از جمع آوری به مراکز درمانی انتقال داده شد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات