رئیس کل دادگستری استان با اعلام این خبر گفت:افرادی با نفوذ و قدرت درون و برون استانی بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی با عنوان گرفتار شدن بدهکاران بانکی استان درچنگال عدالتکارآفرین دریافت کرده، اما بخش عمده‌ای از تسهیلات را خارج از استان سرمایه گزاری کرده بودند.
کد خبر: ۹۰۷۰۷۸۸
|
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
حجت الاسلام مزارعی افزود:متخلفان با اسناد جعلی عرصه‌های ملی را در بهترین نقطه استان به منظور ساخت واحد تولیدی به تصرف خود در آورده بودند و بنا داشتند تسهیلات دیگری هم دریافت کنند.
رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه این افراد از مجموع ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ۲۲۰ میلیارد تومان آن را معوق دارند اضافه کرد:این بدهکاران بانکی بیش از ۱۰ سال از سر رسید تسهیلات دریافتی خود را پرداخت نکرده اند.
رئیس دستگاه قضایی استان با اشاره به اینکه بانک‌ها در موقع پرداخت تسهیلات وثیقه لازم را از آن‌ها دریافت نکرده بودند و به همین علت نمی‌توانند سودجویان را مجبور به بازپرداخت تسهیلات دریافتی کنند گفت:رسیدگی به بانک‌های متخلف هم در این پرونده هم در دستور کار بوده و تحت پیگرد دستگاه قضایی استان قرار می‌گیرند.
حجه الاسلام مزارعی افزود:این افراد که سه نفر هستند به لحاظ استفاده از اسناد مجهول به سه سال حبس محکوم شدند که به زودی اجرا می‌شود.
حجت الاسلام مزارعی همچنین از تصرف هزار هکتار از عرصه‌های شرکت نفت گچساران توسط عده‌ای سودجو به ارزش ریالی بیش از هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت:بیش از ۲۰ سال پیش عده‌ای از اشخاص حقیقی ادعای مالکیت بر عرصه‌های تحت تصرف شرکت نفت گچساران را داشتند که با ورود دستگاه قضایی استان و پیگیری‌های شرکت نفت دادگاه بدوی رأی بازگشت این عرصه‌ها به بیت المال را صادر کرد.
رئیس دستگاه قضایی استان افزود:این رای هفته پیش در دادگاه تجدید نظر هم تایید شد.
ارسال نظرات