نماینده ولی فقیه در استان لرستان بر لزوم بازگشت به هویت انقلاب اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: امروز باید بعد از ۴۰ سال، به دنبال بازگشت به هویت انقلاب اسلامی باشیم و روی مبانی انقلاب اسلامی تکیه کنیم.
کد خبر: ۹۰۷۰۸۷۲
|
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،  آیت‌الله سید احمد میرعمادی، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، ضمن تقدیر از شورای فرهنگ عمومی استان ، گفت: کارهای ارزشمندی توسط شورای فرهنگ عمومی استان صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به بومی‌سازی سند چشم‌انداز ١٤٠٠، بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص موضوعاتی همچون طلاق، اعتیاد، تهیه سند آمایش فرهنگی استان که چشم‌انداز مطلوبی از آینده فرهنگی استان را پیش چشم ما می‌گذارد و همچنین بررسی راهکارهای فرهنگی تحقق شعار سال اشاره کرد که توسط دبیرخانه شورا و در قالب تشکیل کارگروه تخصصی به خوبی مورد بررسی قرار گرفته است .
وی با اشاره به تشکیل یک هیات علمی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان، عنوان کرد: این هیات به دنبال بومی‌سازی سندهای ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری است که به‌عنوان مثال سند الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی را در دست بررسی دارد .
امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به لزوم بازگشت به هویت انقلاب اسلامی تأکید کرد: امروز باید بعد از ٤٠ سال، به دنبال بازگشت به هویت انقلاب اسلامی باشیم و روی مبانی انقلاب اسلامی تکیه کنیم . منظور از مبانی آن پیشفرض هایی است که با باور اعتقادی ما منجر به حرکت می شود و مبانی انقلاب اسلامی یعنی باور های اعتقادی مردم که باعث شد که به خیابان بیاییند و انقلاب کنند. این مبانی کاملاً فرهنگی بوده اند و نیاز است بیش از پیش بر آن به آن تکیه کرد .
میرعمادی ادامه داد: از جمله مبانی انقلاب ، حاکمیت دینی و ولایت فقیه بوده است و شکی نیست که انقلاب ما با پایه و اساس حاکمیت دین ، شکل گرفت و ٩٨ درصد هم به جمهوری اسلامی رای دادند و یا مساله ی ولایت فقیه که ثمره ی انقلاب اسلامی است .
نماینده ولی فقیه در استان لرستان سپس با اشاره به اینکه مبانی انقلاب اسلامی باید عمومیت بیشتری پیدا کند ، اظهار کرد: نفی سلطه‌گری و سطله پذیری و استکبار ستیزی از جمله مبانی مهم انقلاب است که نباید دچار چالش شود، یکی‌از مبانی انقلاب حمایت از محرومین و مستضعفین داخل و خارج و حمایت از مردم فلسطین و مبارزه بارژیم اشغال‌گر اسرائیل است، چه شد که این مبنای انقلاب و فرهنگ انقلاب سر از شعار نه غزه ، نه لبنان ، جانم فدای ایران در آورد؟! . این مبانی مشتمل بر اصولی بود که بر پایه‌های همچون مسجد ، نماز ، محرم ، شب‌های قدر ، دانش‌آموزان ، دانشجویان و... شکل گرفته و این فرهنگ استکبار ستیزی نباید فقط به راهپیمایی‌هایی همچون ١٣ آبان خلاصه شود و باید عمومیت بیشتری پیدا کند .
رییس شورای فرهنگ عمومی استان لرستان ، ١٣ آبان را نماد استکبار ستیزی مردم انقلابی ایران معرفی کرد و گفت : ١٣ آبان نماد استکبار ستیزی ماست و در کنار وقایعی همچون تسخیر لانه ی جاسوسی ، مبارزه با کاپیتولاسیون ، تبعید امام (ره) و ... باید به عنوان فرهنگ در جامعه عمومیت بیشتری پیدا کند و ما باید در شورای فرهنگ عمومی به دنبال احیاء این فرهنگ باشیم .
وی سپس تاکید کرد : ١٣ آبان امسال از ویژگی خاصی برخودار است و دشمن در حالی که بیش از چهار ماه است از برجام خارج شده ، تشدید تحریم های خود را به ١٣ آبان موکول کرده است و این یعنی اینکه ما دوباره می‌خواهیم بر شما سلطه پیدا کنیم و حاکمیت استکباری خود را جایگزین حاکمیت دینی شما کنیم . اینکه رییس جمهور آمریکا می گوید برای آزاد سازی گروگانهای خود هزینه های بسیاری داده ایم که باید بازگردانده شوند ، نشان از نفرت و کینه ی پایان ناپذیر آنان است و عداوت استکبار با مبانی انقلاب ماست . سوال می کنم که استکبار کدام یک از مبانی انقلاب ما را قبول دارند و می پذیرند که ما بتوانیم بر پایه ی آن با آمریکا سازش کنیم .ما هم هیچیک از مبانی های آنان مانند دنیاگرایی ، سلطه جویی ، برده کشی ، فساد و فحشا و سلطه ی اقلیت بر اکثریت را قبول نداریم .
نماینده ولی فقیه در استان لرستان در ادامه خطاب به اعضای شورای فرهنگ عمومی استان گفت: انقلاب اسلامی یک پدیده ی درخشان بود که معادلات جهانی را بر هم زد و اگر می خواهیم پیش برود باید بر مبانی خود تکیه کنیم و به دنبال تحقق شعار استقلال ، آزادی و نه شرقی و نه غربی باشیم . آمریکا نه استقلال ما را می خواهد و نه حاضر است استقلال کشورهای دیگر از جمله کشورهای اروپایی را که همکاری همه جانبه ای با آمریکا دارند را بپذیرد و حالا که اروپا به دنبال برقراری راهکاری برای معامله با ایران است ، می گوید ما این را به حساب اروپا میگذاریم و برخورد خواهیم کرد .
رییس شورای فرهنگ عمومی استان لرستان بیان کرد: به دلیل حساسیت موضوع ، فرهنگ استکبار ستیزی را در دستور کار قرار دادیم و ما باید در ١٣ آبان اعلام کنیم که ما انقلاب خود را حفظ می کنیم و این فرهنگ استکبار ستیزی که برخواسته از مبانی انقلابی ، مذهبی ، سیاسی و اجتماعی ماست را احیاء خواهیم کرد .

انتهای پیام/

ارسال نظرات