معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: با کرسی‌های آزاداندیشی می‌توانیم بخشی از این انرژی نهفته دانشجویان را تخلیه کنیم
کد خبر: ۹۰۷۰۸۸۶
|
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حبیب‌الله خجسته پور  امروز در کمیسیون دانشجویی شورای تأمین استان که در دورود برگزار شد اظهار داشت: بستر و فضایی در دانشگاه‌ها وجود دارد که اگر مراقبت و نظارت کافی وجود نداشته باشد ممکن است موضوعات صنفی، اجتماعی و سیاسی تبدیل به مشکلات امنیتی شود.

وی افزود: کمیسیون دانشجویی شکل‌گرفته تا با هم‌اندیشی از تبدیل‌شدن مشکلات صنفی و سیاسی به مشکلات امنیتی جلوگیری شود؛ وظیفه ذاتی این کمیسیون پیشگیری از امنیتی شدن سایر مشکلات است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان عنوان کرد: خیلی از مباحثی که در این‌گونه جلسات مطرح می‌شود اگر به‌موقع پیشگیری نشود ممکن است تبدیل به موضوعات امنیتی شود، از دی‌ماه سال گذشته که اتفاقاتی در سراسر کشور رخ داد کسانی که به دنبال ایجاد آشوب هستند همواره سعی می‌کنند با فراخوان‌هایی، اصناف مختلف را به اعتراض و اعتصاب وا‌دارند.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی خیلی دقیقی داشتند که تابستان 97 را به‌عنوان تابستان داغ برای نظام جمهوری اسلامی و امنیت مردم تبدیل کنند، در طول تابستان فراخوان‌های زیادی داده شد که خوشبختانه با مراقبت و نظارتی  که در دستگاه‌های مختلف به‌ویژه شورای تأمین شهرستان‌ها و استان و در شورای امنیت کشور رخ داد، لحاظ امنیتی تابستان داغ آن‌ها محقق نشد.

خجسته پور تصریح کرد: در آستانه مهرماه شروع کردند به فراخوان دادن جهت تهییج فرهنگیان و دانشجویان که این دو قشر را پای‌کار بیاوردند تا بلکه بتوانند از ظرفیت فرهنگیان و دانشجویان در جهت تبدیل مسائل صنفی اجتماعی به مسائل امنیتی استفاده  کنند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما به‌عنوان اعضای کمیسیون دانشجویی دوچندان می‌شود، یک وظیفه ذاتی داریم برای بررسی مسائل دانشجویان و حل‌وفصل این موضوعات و یک وظیفه خاص در این ایام داریم که مراقبت کنیم از این فراخوان‌هایی که در سطح دانشگاه‌ها می‌دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: خوشبختانه فضای دانشگاه‌های استان در کمال آرامش به کار خود ادامه داده و انتظار است همین مسائل ولو کوچک دست‌کم گرفته نشود چراکه همین موضوعات کوچک می‌تواند دست‌مایه اعتراضات و تبدیل‌شدن به تحصن و اجتماعات دانشجویی شود.

وی اظهار داشت: با کرسی‌های آزاداندیشی می‌توانیم بخشی از این انرژی نهفته دانشجویان را تخلیه کنیم؛ مانع برگزاری جلسات سیاسی و مناظره‌ها نباید شد ولی از طرفی باید مراقبت شود تا به سمت امنیتی شدن موضوعات پیش نرویم.

خجسته پور افزود: انتظار است روسای دانشگاه‌ها در بحث ارتباط دانشگاه با جامعه به فراخور ظرفیت و توانمندی رشته‌هایی که تدریس می‌شود اهتمام جدی داشته باشند؛ گسترش کمی واحدهای دانشگاهی بدون توجه به ظرفیت شهرستان‌ها، مناطق و نیاز بلندمدت شهرستان‌ها از مشکلات است، این گسترش کمی الآن آسیب‌های خود را نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: باید به دنبال مدیریت کردن این فضا باشیم، ساختمان‌هایی ساخته‌ایم که دانشجو ندارند و هیئت‌علمی‌هایی داریم که ساعت برای تدریس ندارند که سبب به وجود آمدن چالش‌های جدید در فضاهای دانشجویی و حتی در فضای اجتماعی شهرهای ما شده است که لازم است این فضاها را مدیریت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات