امام جمعه مرند در هیات رزمندگان اسلام این شهرستان پیاده روی اربعین را قدرت نرم مکتب تشیع دانست که با رمز «هیهات من الذله» هر ساله باشکوه عظیمی برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۷۰۹۱۸
|
۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام علی نعمت زاده افزود: اربعین، رکن عاشوراست و اهل بیت(ع) بر زیارت اربعین پافشاری داشتند.

وی پیاده روی اربعین را گفتمان جهانی اسلام ناب و مکتب تشیع دانست و خاطرنشان کرد: دولت محور کردن اربعین، خطری است که این حماسه را تهدید می کند، بخشنامه ای کردن مسائل دینی، مردمی بودن آن را کمرنگ می کند.

حجت الاسلام نعمت زاده با تشریح آسیب هایی که پیاده روی عظیم اربعین را تهدید می کند، تاکید کرد: پیاده روی اربعین باید جنبه مردمی بودن خود را حفظ کند، این حماسه نباید به روز اربعین محدود شود، بلکه پیام آن باید گسترده تر شود.

وی با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) کشتی نجات هستند، ادامه داد: امام حسین(ع) جایگاه ویژه ای در بین اهل بیت(ع) دارد و تاثیر نهضت عاشورا در بقای دین، بسیار اثرگذار است.

حجت الاسلام نعمت زاده امام حسین(ع) را آبروی شیعیان عنوان کرد و اذعان داشت: مقاومت اسلامی امروز در کشورهای منطقه از عاشورا الهام گرفته است و باید مراقب باشیم که دشمنان برای کمرنگ جلوه دادن پیاده روی اربعین توطئه چینی کرده اند.

وی تاکید کرد: اربعین پشتوانه عزت شیعه و قدرت همیشه جاوید اسلام عدالت خواه است.

امام جمعه مرند با بیان اینکه امام حسین(ع) آزمون بزرگی نزد خداوند داد، تصریح کرد: پیاده روی اربعین، قدرت نرم مکتب تشیع است که با رمز «هیهات من الذله» هر ساله باشکوه عظیمی برگزار می شود و این نشان از عظمت نهضت سیدالشهداست.

عضو شورایعالی حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شیعه به برکت حضرت سیدالشهدا به جایگاه عظیمی دست پیدا کرده است، ابراز داشت: رئیس جمهور آمریکا از آیت الله سیستانی، عالم ربانی و نماینده امام زمان(عج) اجازه ملاقات می خواهد اما به او اجازه داده نمی شود و این نشان از قدرت نرم مکتب شیعه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها