با هدف ترویج کتابخوانی؛

برگزاری دومین جشنواره‌ باشگاه کتابخوانی در نمایشگاه کتاب تبریز

مدرس روانشناسی و عضو هیات مدیره باشگاه کتابخوانی از برگزاری دومین دوره‌ی برگزاری جشنواره‌ی کتابخوانی در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۰۹۱۹
|
۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سیدکریم موسوی هدف از برگزاری این جشنواره و شرکت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز را ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان بیان کرد و افزود: در این غرفه کتاب‌هایی شناسایی و آماده شده است تا در اختیار کودکان و نوجوانان بازدید کننده قرار گیرد. 

وی افزود: کودکان و نوجوانان پس از مطالعه کتاب مورد نظر برای نویسنده آن نامه نوشته یا نقاشی می‌کشند و آثار ارائه شده توسط کودکان و نوجوانان توسط تیمی داوری شده و به بهترین آثار جوایزی اهدا خواهد شد. 

موسوی هدف دیگر باشگاه کتابخوانی از شرکت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب را شناسایی استعدادهای درخشان و ظرفیت پنهان کودکان و نوجوانان عنوان کرده و ادامه داد: با کشف این استعدادها می توان قدم‌های موثری در جهت اعتلای فرهنگی کشور و احیای کتابخانه‌ها و توانمندسازی مجموعه‌های فرهنگی کشور برداشت. 

وی افزود: با توجه به رایگان بودن تمام محصولات و خدمات این باشگاه از خیرین و سازمان های فرهنگی انتظار داریم از باشگاه کتابخوانی استان حمایت کنند. 

موسوی با بیان اینکه مطالعه و کتابخوانی می‌تواند در مباحث اقتصادی – آموزشی – فرهنگی و اشتغالزایی تاثیر مستقیم داشته باشد، افزود: افراد کتابخوان و آگاه می‌ توانند با ایده‌های بکر خود زمینه‌ی اشتغالزایی را در کشور فراهم کنند و با اعتلای سطح فرهنگی کشور در آینده می‌توانیم جزو کشورهای برتر در زمینه‌های فرهنگی – اقتصادی در جهان باشیم. 

این فعال فرهنگی در پایان با تشکر از همکاری ناشران در شناسایی و آماده کردن کتاب‌های مخصوص باشگاه کتابخوانی گفت: از ناشرین تقاضا داریم در جهت نیل به اهداف فرهنگی حمایت خود را از این باشگاه دریغ نکرده و از فعالین عرصه فرهنگ و ادب دعوت می‌کنیم در این رسالت فرهنگی همراه ما باشند تا بتوانیم در مناطق محروم استان خدمات فرهنگی بیشتری را ارایه کنیم.

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و ششمین نمایشگاه نشر دیجیتال از ٢٩ مهرتا چهارم آبان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار می شود و علاقه مندان می توانند هر روزه از ساعت ١٠ تا ٢٠ از این نمایشگاه دیدن کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار