مرکز رباتیک سما با رونمایی از ربات سخنگو و خوش‌آمدگویی به حضار توسط این ربات افتتاح شد.
کد خبر: ۹۰۷۰۹۲۳
|
۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، منظری توکلی؛ رئیس سازمان سما در آیین افتتاح این مرکز با قدردانی از تلاش‌های صورت‌گرفته در‌خصوص تجهیز و راه‌اندازی این مرکز ابراز امیدواری کرد و گفت: با توجه به تحولات دنیای امروز با انجام چنین اقداماتی در دانشگاه آزاد اسلامی و مجموعه سما، شاهد بالندگی و رشد روز افزون سما در عرصه علم و فن آوری بر‌اساس الگوی توسعه ایرانی اسلامی باشیم.

 دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان آذربایجان‌شرقی نیز با بیان اینکه این مرکز در وهله نخست نسبت به جذب و آموزش علاقه‌مندان از میان دانش‌آموزان و دانشجویان سما و دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود از پذیرش و بسط فعالیت‌های این مرکز برای تمام گروه‌های سنی و عموم در آینده نزدیک خبر داد.

نریمانی‌راد اظهار کرد: آموزش رباتیک به کودکان و نوجوانان قدرت تصویرسازی سه‌بعدی در آن‌ها را به‌طور چشمگیری افزایش داده و خلاقیت را در این سنین شکوفا می‌کند.

بر اساس این گزارش عمده فعالیت مرکز رباتیک سما تمرکز بر روی طراحی و ساخت انواع ربات‌های انسان‌نما، ربات‌پرنده، ربات خانگی و ربات آتش‌نشان و شرکت در مسابقات ملی و بین‌المللی است.

همه مراحل مربوط به طراحی و ساخت این ربات به‌همت تیم رباتیک سمای استان آذربایجان شرقی انجام شده است.

در این مرکز همچنین ربات حفظ تعادل و انجام حرکات نمایشی توسط ربات‌های فوتبالیست برای گروه سنی کودکان طراحی و ساخته شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها