معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی :
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نقشه‌ای که استکبار جهانی برای کشور ما کشیده بود، حقیقتاً اگر عملیاتی می‌شد، دیگر امروز نامی از قرآن، اهل بیت(ع)، قرآن و تلاش‌های معنوی یافت نمی‌شد.
کد خبر: ۹۰۷۰۹۵۹
|
۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری صبح امروز در مراسم اختتامیه بیست و سومین دوره کشوری مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در محل دانشگاه آزاد ارومیه بیان کرد: نقشه‌ای که استکبار جهانی برای کشور ما کشیده بود، حقیقتاً اگر عملیاتی می‌شد، دیگر امروز نامی از قرآن و اهل‌‌بیت(ع) و نامی از این‌گونه مسابقات قرآن و تلاش‌های معنوی یافت نمی‌شد.

 وی تصریح کرد: اگر مسیری که رژیم طاغوت برای فرهنگ‌زدایی و قرآن و اسلام‌زدایی ادامه می‌داد و اگر انقلاب قرآنی اسلامی ایران به وقوع نمی‌پیوست، در ردیف بدترین و فاسدترین کشورهای جهان قرار می‌گرفتیم و حتی کتاب قرآن را هم به سختی پیدا می‌کردیم، کاری که در بسیاری از نقاط جهان رخ داده‌ است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه امام راحل بر مبنای قرآن حرکت خود را آغاز کرد، اظهار کرد: اگر به سیر حرکت امام(ره) نگاه کنیم، ایشان شاگرد مکتب قرآن بود و ذره ذره مسیر خود را در راه قرآن کریم ادامه داد و خود ایشان و شاگردانشان مسیر انقلاب اسلامی را طی کردند و اکنون به جایی رسیده‌ایم که ۴۰ سال از پیروزی انقلاب گذشته و از انقلاب اسلامی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پدیده‌های جهان یاد می‌شود.

کلانتری با اشاره به اینکه امام راحل با تمام وجود متعهد و ملتزم به قرآن بود، اظهار کرد: امام خمینی(ره) روزی به‌عنوان عالم دینی گمنام در قم زندگی می‌کرد و روزی در غربت ۱۵ ساله تبعید به‌ سر برد و روزی هم به‌عنوان رهبر بزرگ سیاسی دنیا مطرح شد.

وی ادامه داد: وقتی انقلاب به پیروزی رسید، هیچ کشوری حاضر نبود شاه را به کشور خود راه بدهد و این نشان‌دهنده عظمت ایران و انقلاب است که روز به‌روز در جهان بیشتر اوج گرفته و وسعت بیشتری یافته و امروز اگر داد و بیدادهایی در کشور از سوی دشمنان می‌شنویم، نشانه اقتدار جمهوری اسلامی است؛ چراکه اگر یک کشور قرون وسطایی شکست خورده بودیم، هیچ کشوری این میزان رسانه را علیه کشور ما بسیج نمی‌کرد.

 معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تمام شیاطین سیاسی دنیا علیه نظام جمهوری اسلامی ما فریاد می‌کشند، تأکید کرد: این علامت اقتدار نظام جمهوری اسلامی و رشد و پیشرفت کشور است و همه این موارد بر پایه قرآن شکل گرفته است و همه چیز بر محور قرآن طراحی می‌شود و امام خمینی(ره) حدود ۴۰۰ شاگرد داشت که با همین شاگردان که بسیاری از آنان زیر شکنجه‌های طاغوت شهید شدند، حرکت خود را آغاز کرد و این شاگردان، اصحاب قرآن بودند.

کلانتری تصریح کرد: وقتی انسان عمل خود را بر‌اساس قرآن منطبق کند جهان را به حرکت در خواهد آورد، این انقلاب اسلامی اکنون به‌درستی مسیر رسیدن به انقلاب جهانی حضرت مهدی موعود(عج) را طی می‌کند و در این راه مسئولیت ما بسیار سنگین است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه کسی که اهل رسالت قرآن است با یک حرکت خود می‌تواند جهان را آباد کند، یادآور شد: قاریان و حافظان قرآن باید به سنگین بودن این رسالت توجه داشته باشند و در روز قیامت بر‌اساس مقدار و سطح فهم، درک و جایگاه شخص محاسبه می‌شود و یک قاری قرآن با افراد بی‌سواد متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه امروز کشور در معرض شدیدترین هجمه‌های استکباری قرار دارد، گفت: ما نیز مسئول هستیم تا نگاه قرآن را در سراسر زندگی خود تسری بدهیم؛ چراکه قرآن کتاب سبک زندگی، اخلاق الهی و هم کتاب زندگی پاک و حلال الهی است و از هر سو در تمامی این حوزه‌ها حرف نخست را می‌زند و فعالیت‌های اجتماعی، دانشگاهی و‌ پژوهشی باید رنگ قرآن بگیرد و در عمل نیز مبلغ قرآن باشیم.

کلانتری با بیان اینکه روزی باید فرا برسد تا فضای تمام دانشگاه آزاد قرآنی شود، تأکید کرد: تمامی فعالیت‌ها در دانشگاه باید در راستای حرکات الهی باشد، ما می‌بینیم که قرآن ما را به مطالعه طبیعت و هستی دعوت می‌کند و خداوند متعال در قرآن فرموده از همه ظالم‌تر کسی است که همیشه آیات الهی را ببیند و از کنار آن عبور کند.

انتهای پیام

ارسال نظرات