حدود ۲۵ هزار خانوار نیازمند زنجانی ازجمله خانواده‌های بی‌سرپرست، ایتام، بیماران خاص، صعب‌العلاج، سرپرست ازکارافتاده و سالمند با جمعیت ۴۳ هزار نفری از خدمات کمیته امداد استان زنجان بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۹۰۷۰۹۷۱
|
۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در این دیدار با تبریک هفته تربیت‌بدنی و ورزش به راهبردهای اصلی کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی به نیازمندان اشاره کرد و گفت: راهبرد اصلی این نهاد توانمندسازی جامعه هدف و افزایش مشارکت اجتماعی مردم در حوزه فقرزدایی است.

وی بابیان اینکه نرخ شتاب خدمت‌رسانی به نیازمندان در دهه چهارم فعالیت این نهاد افزایش قابل‌توجهی داشته است، افزود: تلاش می‌کنیم با اجتماعی کردن فقرزدایی از ظرفیت‌های موجود استان باهدف هم‌افزایی در حوزه خدمت‌رسانی به نیازمندان استفاده بیشتر و بهتری انجام شود.

صفری با اشاره به اینکه رویکرد کمیته امداد به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از بیت ولایت و معین دولت در حوزه محرومیت‌زدایی در جامعه، تبدیل دغدغه سازمانی این نهاد به دغدغه همگانی و عمومی در حوزه فقرزدایی است، ادامه داد: تلاش کمیته امداد پیوند بین ظرفیت‌ها و هم‌افزایی برای کمک‌رسانی به نیازمندان باهدف فراهم کردن زمینه توانمندسازی اقشار ضعیف جامعه است.

وی از حمایت کمیته امداد استان زنجان از حدود ۲۵ هزار خانوار نیازمند این استان خبر داد و افزود: بیش از ۴۳ هزار نفر در قالب خانواده‌های بی‌سرپرست، ایتام، بیماران خاص، صعب‌العلاج، سرپرست ازکارافتاده و سالمند، دانش آموزان و دانشجویان مستعد نیازمند از خدمات کمیته امداد استان زنجان در بخش‌های مختلف بهره‌مند هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان با قدردانی از فعالیت‌های اداره کل ورزش و جوانان در افزایش نشاط اجتماعی و کیفیت زندگی مردم، به اثرگذاری ورزشکاران نخبه استان در شکل‌گیری و هدایت افکار عمومی اشاره کرد و گفت: مشارکت مدال‌آوران استان در عرصه‌های بین‌المللی در برنامه‌های خیرخواهانه به‌ویژه برنامه‌های اجرایی کمیته امداد می‌تواند به‌عنوان الگوی عملی در این بخش مطرح شود.

وی به حرکت بسیار ارزشمند میثم نصیری قهرمان بین‌المللی کشتی استان زنجان در کمک به ایتام و اهدای مدال‌های قهرمانی آسیایی خود اشاره کرد و افزود: سایر قهرمانان المپیکی و پارالمپیکی استان زنجان نیز می‌توانند به‌عنوان سفیران مهربانی و همدلی در استان در حوزه کمک به نیازمندان و دستگیری از همنوعان الگوساز شوند.

صفری به تفاهم‌نامه منعقده بین کمیته امداد و ورزش و جوانان استان زنجان نیز اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک در حوزه نشاط‌بخشی و پویایی در جامعه هدف کمیته امداد قدم‌های بلندی در توانمندسازی و ایجاد فرهنگ کار وتواش در مددجویان تحت حمایت این نهاد برداشته شود.

علی خلیلی چیچکی مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش‌های کمیته امداد در حوزه محرومیت‌زدایی به آمادگی این اداره کل برای همکاری‌های مشترک اشاره کرد و گفت: امیدواریم با همکاری‌های مشترک و فرهنگ‌سازی بیشتر در حوزه کارهای خیرخواهانه از ظرفیت بالای ورزشکاران در حوزه محرومیت‌زدایی نیز استفاده بیشتری شود.

 

ارسال نظرات