خبرهای داغ:
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد

ایران تنها کشور دنیاست که بیش از ۹۰۰ استاندارد اجباری دارد

بیات عنوان کرد: ایران تنها کشور دنیاست که بیش از ۹۰۰ استاندارد اجباری در ان اجرا می‌شود و اجباری کردن، توهین به افکار عمومی است.
کد خبر: ۹۰۷۱۰۲۱
|
۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری مراسم تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد استان قزوین با حضور بیات معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد، علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار، سیروس صارمی مدیرکل استاندارد استان قزوین و جمعی از مسوولان استانی و تولیدکنندگان استان در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد. 
 
بیات در این‌مراسم بیان کرد: بیش از ۱۰۰ هزار نفر نیروی متخصص در مقوله استانداردسازی در جهان فعالیت می‌کنند و براساس تجربیات و دانش، استانداردهای مختلف را در دنیا تدوین می‌کنند.
 
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد با اشاره به انقلاب چهارم صنعتی و شعار امسال سازمان استاندارد جهانی اظهار کرد: فناوری دیجیتال پایه این انقلاب است و دارای ویژگی هایی همچون تغییرات بنیادین و نظامند، نابرابری ‌های اقتصادی می باشد.
 
بیات ضمن اشاره به تحولات اساسی در حوزه های مختلف اجتماع در مسیر پیشرفت عنوان کرد: اتفاقی که امروز در جهان در مسبر رشد تکنولوژی رخ داده شامل تحولات در حوزه دیجیتال و ایجاد هوش مصنوعی، زیست شناسی مصنوعی، رسانش ژنی و تغییر در مواد غذایی و غیره است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و چالش‌های انسانی را در بر دارد.
 
وی افزود: در مسر استانداردسازی، دستگاه هایی موفق هستند که بعنوان  سازمان‌های هوشمند و متعالی خود را با مقررات استاندارد تطبیق ‌دهند.
 
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: سازمان و مدیری که در جهت توسعه پایداردر این سیستم فعالیت می‌کنند، در مقابل تأثیر تصمیمات و اقدامات بر ذینفعان مسئول هستند.
 
بیات ضمن اشاره به اینکه در همه جای دنیا رعایت استاندارد به صورت خودخواسته و مسوولانه از سوی همه اقشار جامعه انجام میشود یادآور شد: ایران تنها کشور دنیاست که بیش از ۹۰۰ استاندارد اجباری در ان اجرا می‌شود و اجباری کردن، توهین به افکار عمومی است.
 
وی گفت: مدیران باید در راستای  ایجاد بالانس بین منافع اقتصادی واحدها و رفع دغدغه‌ نیازمندیهای جامعه تلاش کنند و هیچ تحولی در صنعت، تولید و خدمت پایدار نیست مگر استاندارد اساس این امر باشد.
 
 
 
 
1010/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار