رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان الشتر گفت: نهضت حسینی با یادگار گذاشتن نشانه‌ای گران‌قدر (حضرت رقیه س) در شهر شام باعث دگرگونی عمیق در این شهر شد.
کد خبر: ۹۰۷۱۱۷۳
|
۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید نصرت‌الله موسوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان الشتر در همایش سه‌ساله‌های حسینی که به همت بسیج جامعه زنان شهرستان الشتر برگزار شد اظهار داشت: یکی از شهیدان قیام حسینی که نقش بسیار تأثیرگذار در تبدیل واقعه عاشورا به یک جریان سیال تاریخی داشت حضرت رقیه (س) دختر سه‌ساله امام حسین (ع) است.

وی با اشاره به شهادت حضرت رقیه (س) در خرابه‌های شام عنوان کرد: حضرت رقیه (س) دختر امام حسین (ع) در واقعه عاشورا سه سال داشتند که بعد از شهادت پدر ویارانش در عصر عاشورا، به همراه دیگر زنان بنی‌هاشم توسط سپاه یزید به اسیری رفته و در خرابه‌های شام به شهادت رسیدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان الشتر تصریح کرد: حضرت رقیه (س) آن‌قدر بی‌تابی و گریه کرد که یزید دستور داد سر پدرش را برایش بیاورند و رأس مطهر سیدالشهدا (ع) را در میان طبق جای‌داده وارد خرابه و در مقابل این دختر قراردادند، سر را برداشت و در آغوش کشیده بر پیشانی و لب‌های پدر بوسه زد و آه و ناله‌اش بلندتر شد گفت: «پدر جان چه کسی صورت شمارا به خون رنگین کرد؟ پدر جان چه کسی رگ‌های گردنت را بریده؟ پدر جان کاش خاک را بالش زیر سرم قرار می‌دادم ولی محاسنت را خضاب شده به خونت نمی‌دیدم».

انتهای پیام/

ارسال نظرات