مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه الیگودرز گفت: هر کس عمل صالح انجام دهد خداوند حیات طیبه‌ای به او عنایت می‌کند که به‌وسیله آن قرب الهی را می‌یابد.
کد خبر: ۹۰۷۱۱۷۸
|
۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام علی لرستانی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه الیگودرز در کلاس عقیدتی که در جمع خواهران پاسدار برگزار شد، اظهار داشت: یکی از وظایف مهم انسان‌ها رسیدن به قرب الهی است و این هم با انجام اعمال شایسته نیکو به دست میاید که در سوره نحل به‌خوبی به این امر اشاره‌شده است.

وی با اشاره به اهمیت تدبر در قرآن از زبان رسول اکرم و مقام معظم رهبری افزود: خداوند به‌واسطه انجام اعمال صالح علم و قدرت جديد و تازه، مؤمن، را آماده مى‏سازند تا از صميم قلبش از باطل فانى كه همان زندگى مادى دنيا است دوری نموده و از خدا عزت ‏جويد، و وقتى عزتش از خدا شد ديگر شيطان و نفس اماره نمى‏توانند او را ذليل و خوار كنند، زيرا چشم بصيرتى يافته است که باطل بودن سرمایه‌های دنيا و فناى نعمت‌هاى آن را مى‏بيند.

لرستانی تصریح کرد: عمل صالح آن‌چنان مفهوم وسيع و گسترده‏اى دارد كه تمام فعاليت‌هاى مثبت و مفيد و سازنده را در همه‌ی زمينه‌‏هاى علمى و فرهنگى و اقتصادى و سياسى و نظامى و مانند آن شامل مى‏شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه الیگودرز تصریح کرد: اگر انگيزه ايمان در كار نباشد در غالب موارد عمل آلوده مى‏شود و اگر آلوده نشود بسيار استثنايى است، اما اگر ريشه‏هاى درخت عمل صالح از آب توحيد و ايمان به «الله» سيراب گردد، كمتر ممكن است آفاتى همچون عجب، ريا، تظاهر، خودبينى، تقلب، منت‏گذارى و امثال آن در آن راه يابد، و به همين دليل قرآن مجيد در اکثر موارد اين دو را باهم پيوند مى‏دهد چراکه پيوندشان يك واقعيت عينى و ناگسستنى است.

وی افزود: از تدبر در آيات چنين برمي‌آيد که قرآن کريم بيش از آن‌که به تبيين مستقيم واژگان کليدي پرداخته باشد، از رهگذر بيان مصاديق، مخاطب را به مراد خود نزديک مي‌سازد.

لرستانی بابیان اینکه در سوره والعصر دو مصداق از مصاديق عمل صالح را «دعوت به‌حق» و «دعوت به صبر» ذکر کرده، گفت: در آيه‌ي ۸3 از سوره‌ي بقره به برخي از مصاديق اعمال صالح چون عبادت خدا، احسان به والدين، خويشان، يتيمان و مسکينان، به نيکي با مردمان سخن گفتن، اقامه‌ي نماز و پرداخت زکات پرداخته است.

وی گفت: هر کار خوبی که باایمان و اعتقاد انجام شود و ریا و عجب و امثال آن در آن داخل نباشد؛ عمل صالح است و هر کس عمل صالح انجام دهد خداوند حیات طیبه‌ای به او عنایت می‌کند که به‌وسیله آن قرب الهی را می‌یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات