خبرهای داغ:
رضایی گفت: طی چهار سال گذشته علیرغم مصوبه دولت، قیمت شیر خام افزایش نیافته بود و با تغییرات ارزی قیمت های پایه و تمام شده کالاها افزایش یافت و سالانه 6 الی 7 درصد افزایش تولید شیر در کشور وجود دارد به گونه ای که سال گذشته نزدیک به یک میلیون تن صادرات لبنیات به کشورهای دیگر انجام شد
کد خبر: ۹۰۷۱۱۸۸
|
۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مرتضی رضایی در حاشیه گشایش دوازدهمین نمایشگاه دام، طیور و صنایع وابسته در قزوین در جمع خبرنگاران بیان کرد: پیش بینی می شود که امسال حدود 10 میلیون و 700 هزار تن شیر و 850 هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید شود.

وی گفت: نیاز سالانه کشور بیش از 960 هزار تن گوشت قرمز است که باید 100 تا 120 هزار تن گوشت قرمز برای رفع کمبودها وارد کشور شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: با توجه به افزایش جمعیت کشور در سالهای اخیر تولید گوشت قرمز به نسبت رشد جمعیت، افزایش نداشته اما با این وجود حدود 85 الی 90 درصد گوشت قرمز کشور را می توانیم تامین کنیم.

رضایی عنوان کرد: سالانه بنا به شرایط جوی بین 10 الی 15 درصد گوشت گرم گوسفندی یا منجمد گوساله با هدف تنظیم بازار به کشور وارد می شود.

وی افزود: در تمام محصولات دیگر دامی از جمله شیر، گوشت مرغ و تخم مرغ از مرز خودکفایی عبور کرده و به تمامی کشورهای منطقه و برخی کشورهای اروپایی نیز صادرات می نماییم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن اشاره به تغییر قیمت نهاده های دامی ادامه داد: دولت از ابتدای تغییرات ارزی برای تامین نهاده های دامی مانندذرت و کنجاله سویا با ارز 3 هزار و 500 هزار تومانی در ابتدای سال و در حال حاضر با ارز 4 هزار تومانی اقدام کرده و هیچ گونه مشکلی در تامین ارز این نهاده ها وجود ندارد.

رضایی تصریح کرد: هم اکنون بیشتر از سال گذشته واردات کنجاله سویا و دانه جو انجام شده و در صورت حل مشکلات و اختلالات سیستم حمل و نقل و ناوگان عمومی شاهد تسریع در تامین نهاده های دامی خواهیم بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: دولت تمامی پیش بینی های خود را برای تهیه مواد غذایی اصلی و استراتژیک انجام داده و هیچ مشکلی در تامین ارز و سیستم وارداتی نهاده ها وجود ندارد.

این مسوول با اشاره به افزایش قیمت لبنیات یادآور شد: طی چهار سال گذشته علیرغم مصوبه دولت قیمت شیر خام افزایش نیافته بود و با تغییرات ارزی قیمت های پایه و تمام شده کالاها افزایش یافت و سالانه 6 الی هفت درصد افزایش تولید شیر در کشور وجود دارد به گونه ای که سال گذشته نزدیک به یک میلیون تن صادرات لبنیات به کشورهای دیگر انجام شد.

رضایی گفت: در حال حاضر کمبودی در میزان تولید شیر در کشور وجود ندارد اما به نظر می رسد آنچه موجب افزایش فزایش قیمت لبنیات شده، هزینه های نهاده ها و بسته بندی تولیدات می باشد.

ب/1010

ارسال نظرات
پر بیننده ها