خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین

صدور گواهی نامه تحصیلی دانشگاه پیام نور در کمتراز یک هفته در آینده نزدیک

رسولی شربیانی عنوان کرد: صدور مدرک تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور از ۳ ماه به ۲ ماه و اینک به یک ماه کاهش یافته و به دنبال کاهش آن به یک هفته می باشیم.
کد خبر: ۹۰۷۱۲۱۵
|
۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، دکتر رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین در نشست با اصحاب رسانه بیان کرد: دانشگاه پیام نور قزوین دارای هشت هزار دانشجو، سه مرکز و ۶ واحد دانشگاهی، ۶۸ عضو هیات علمی و ۷۰ رشته کارشناسی و نیز ۱۷ رشته کارشناسی ارشد است.

وی گفت: راه اندازی ۳۶ رشته جدید دیگر نیز در مقطع کارشناسی و ۹ رشته کارشناسی ارشد برای سال آینده درخواست شده که معمولا قریب به اتفاق آنها پذیرفته می شود.

رئیس دانشگاه پیام نور قزوین اظهار کرد: در راستای استفاده از توانمندی بانوان در اداره امور دانشگاه تصدی حدود ۶۰ درصد مسوولیت ها با کارکنان زن می باشد.

دکتر رسولی شربیانی عنوان کرد: در حال حاضر ۹ انجمن علمی از جمله در رشته های حقوق، حسابداری، فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و زیست شناسی فعال است و ۶ کانون علمی شامل شعر و ادب، قرآن و عترت، هلال احمر، توریسم و کارآفرینی در این دانشگاه ایجاد شده است.

وی با اشاره به تشکل های موجود در دانشگاه افزود: بسیج، تنها تشکل دانشجویی دانشگاه است و مجوز تاسیس تشکل انجمن اسلامی هم تا مراحل نهایی پیش رفته و در یک سال گذشته سه نشریه مجوز انتشاردریافت کرده اند که یکی از این نشریات هفته آینده انتشار خواهد شد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین خاطرنشان کرد: در حوزه جذب اساتید در برخی رشته ها از جمله حسابداری، مدیریت، تربیت بدنی، روان شناسی و حقوق نسبت استاد به دانشجو پایین است و دانشگاه درصدد جذب استاد در این رشته های با کلاس های پرمخاطب است.

دکتر رسولی اضافه کرد: در بین دانشگاه های استان، آزمایشگاه شیمی مجهزتر بوده و آزمایشگاه های زمین شناسی، زیست شناسی و فیزیک نیز با تجهیزات بسیار مناسب در اختیار دانشجویان قرار دارند و آزمایشگاه مرجع شیمی دانشگاه پیام نور نیزحاضر به ارائه خدمات به صنعت استان می باشد.

وی ضمن اشاره به برنامه های این دانشگاه در شش ماهه دوم سال یادآور شد: در حوزه پژوهش، در آخرین نشست شورای سیاستگذاری پژوهش استان با نظر استاندار، برگزاری مراسم گرامیداشت هفته پژوهش سال۹۷ استان به دانشگاه پیام نور واگذار شد که با حضور دانشگاه های پیام نور سایر استان ها در قزوین انجام می شود که برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان با ۴۰ غرفه از جمله برنامه های هفته پژوهش خواهد بود که ۱۰ غرفه به صنایع و ۱۰ غرفه نیز به کشاورزی اختصاص یافته است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین افزود: این نمایشگاه می تواند فرصت بسیار مهمی برای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و شناسایی ظرفیت ها و استعدادهای علمی دانشگاه پیام نور باشد همچنین همایش ملی فرهنگ و دانشگاه نیز در اسفندماه سال جاری به میزبانی دانشگاه پیام نور قزوین برگزار می شود.

دکتر رسولی با اشاره به جابجایی محل دفتر دانشگاه پیام نور عنوان کرد: محل ساختمان سابق ستاد مرکزی دانشگاه از سال تحصیلی آینده به عنوان دبیرستان دوره اول با ظرفیت ۱۵۰ دانش آموز آغاز به کار خواهد کرد و دانشگاه پیام نور قزوین در راستای رعایت الگوی مصرف، ستاد مرکزی خود در خیابان شهرداری را با ساختمان مرکز قزوین تجمیع کرده که همین اقدام ۱۵۰ میلیون ریال در هزینه های جاری صرفه جویی کرده است. 

وی ضمن اشاره به آمایش رشته های این دانشگاه در سال آینده و نیز نحوه صدور گواهی نامه اضافه کرد: به دلیل عدم سازماندهی درست رشته ها در برخی رشته ها به علت پایین بودن تعداد دانشجویان، کلاس تشکیل نمی شود و صدور مدرک تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور از ۳ ماه به ۲ ماه و اینک به یک ماه کاهش یافته و به دنبال کاهش آن به یک هفته می باشیم.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار