خبرهای داغ:

آئین اختتامیه طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شاهرود+ تصاویر

آئین اختتامیه طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۷۱۲۴۶
|
۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در آئین اختتامیه طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شاهرود که با حضور مسئول امور دبیرخانه کانون‌های مساجد استان، جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان و سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود، برگزار شد، مجتبی میرزایی نسب با اشاره به اینکه در ماموریت جدید کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نوع مخاطب مشخص شده است و آن هم مخاطبی خاص یعنی کودک، نوجوان و خانواده است گفت: برای رسیدن به این هدف نیازمند اطلاعات دقیق به تناسب وضعیت روحی و روانی نوع مخاطب ارائه دادن به آن‌ها هستیم.
وی با بیان اینکه هنر جایگاه بسیار والایی در دین دارد و ابزاری قوی برای فهم هرچه بهترآموزه‌های دینی و جذب مخاطبان خاص است اضافه کرد: در ستاد عالی کانون مساجد عزم جدی در استفاده از هنر در راستای ماموریت خود داریم.
جذب جوانان و نوجوانان با استفاده از هنر
میرزایی نسب با تاکید بر اینکه بایدبا ابزارهنرهم جوانان و هم نوجوانان را جذب مسجد کنیم ادامه داد:کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با توجه به فعالیت‌های خوب فرهنگی و هنری که در سطح مساجد ودر کنار دیگر ارکان مسجد انجام می‌دهند می‌تواند در جذب جوانان به مساجد موفق عمل کنند.
وی یکی از فعالیت‌های اصلی و اساسی معاونت فرهنگی هنری ستادعالی کانون‌های مساجد کشور در حوزه فعالیت‌های مساجد را بحث مهم اوقات فراغت عنوان کرد و گفت: شناسایی ظرفیت‌های کانون‌ها و ارتقا سطح توانمندی آن ها، ایجاد هم‌افزایی و دوری از موازی کاری و فراهم کردن زمینه جذب بیشتر جوانان و نوجوانان به مساجد از مهم‌ترین اهداف طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.
میرزایی نسب با اشاره به برگزاری مراسم پایانی «طرح ملی اوقات فراغت» کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با معرفی برگزیدگان در تهران اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری رسول اکرم (صلی الله علیه و اله) به مدیریت خلیل شعبانی از شهرستان شاهرود استان سمنان در همایش ملی «اوقات فراغت بچه‌های مسجد» به عنوان کانون برتر در موضوع «قرآنی» معرفی شد.
آئین اختتامیه طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شاهرود+ تصاویر
اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت در ٢١٤ کانون فرهنگی هنری مساجد استان سمنان
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه طرح غنی سازی اوقات فراغت در ٢١٤ کانون فرهنگی هنری مساجد این استان اجرا شده است افزود: جوانان و نوجوانان تحت پوشش این طرح در ٩ عنوان برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی، قرآنی، علمی و آموزشی و ... آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.
حجت الاسلام محمدرضا حدادیان گفت: در این طرح ٤١٤ کلاس، بیش از ٥٠ اردوی برون استانی و ١٠٠ اردوی درون استانی تشکیل شده است.
وی افزود: برخی از کانون‌های فرهنگی هنری این استان با فعالیت گسترده در ردیف کانون‌های برتر کشوری قرار گرفتند.
حدادیان تصریح کرد: در قالب طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تابستان امسال بیش از ١٥ هزار نفر شامل هفت هزار و ٣٧٦ نفر پسر و هشت هزار و ٣٧٩ نفر دختر از برنامه‌های این طرح بهره‌مند شدند.
در پایان این مراسم از کانون‌های برتر شهرستان شاهرود تجلیل شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها