ثبت نام ۱۴۰ هزار متقاضی سفر اربعین حسینی از خراسان رضوی در سامانه سماح

سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی اعلام کرد: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه سماح تعداد متقاضیان راهپیمایی اربعین حسینی از استان تا کنون به بیش از ۱۴۰ هزار نفر رسیده است.
کد خبر: ۹۰۷۱۲۹۰
|
۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سیدجواد حسینی در این رابطه گفت: این جمعیت در قالب ۶۲ هزار گروه و کاروان ثبت نام کرده اند تا در مراسم پیاده روی اربعین حسینی به سمت کربلای معلا شرکت کنند.

وی اظهار کرد: در این میان تا کنون برای ۱۲۶ هزار نفراز این افراد روادید صادر شده و با هماهنگی‌های صورت گرفته با کنسولگری عراق این امر طی روز‌های جاری تا اربعین سرعت می‌یابد.

وی با بیان اینکه در حوزه خدمت رسانی به زائران هم در خاک عراق از سوی استان ۷۰ موکب برنامه ریزی و دایر شده است و ۴۵۰۰ نفر از خادمان، پاکبانان، رانندگان اتوبوس و سایر اقشار مردم برای خدمت رسانی به زوار حسینی از استان اعزام شده اند.

وی ادامه داد: این جمعیت بلافاصله پس از اتمام ایام اربعین به مشهد باز می‌گردند تا تدارکات لازم برای خدمت رسانی به زائران رضوی در دهه پایانی صفر را داشته باشند.

حسینی با بیان اینکه پیش بینی‌ها حاکی از رشد ۳۵ درصد زائران دهه آخر در دهه آخر ماه صفر است، افزود: چنانکه فقط تعداد زائران پیاده رضوی در این ایام که ۲۱ استان کشور به مشهد می‌آیند، بیش از ۵۰۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا استان آمادگی لازم برای پذیرایی از این حجم زائر را دارد و در این راستا با تدارک ۵ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری، برقراری ارتباط ریلی با ۲۸ نقطه کشور و ۹۰ رام قطار و نیز ۲۲۰ پرواز در روز برای جابه جایی این زوار برنامه ریزی کرده است.

به گفته وی، تدارک و استقرار ۲۸۰ ایستگاه بین راهی و ۵۰۰ ایستگاه اسکان و پذیرایی در مشهد و ۱۶۵ ایستگاه از سوی اوقاف کشور در ۵ استان مسیر تردد زائران را از جمله اقدامات برای پذیرایی از این زائران بویژه پیاده در طول مسیراست.

وی با بیان اینکه سامانه خدمت از چند سال قبل با محوریت مردم در ارائه خدمت به زوار علی ابن موسی الرضا (ع) فعال شده و امروز در قالب ۳۰ خدمت مختلف مشتاقان خدمت به زوار امام مهربانی‌ها ساماندهی شده اند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها