ایلخان گفت: سیاستگذاری دولت برای تأمین مسکن اقشار کم درآمد می تواند منجربه امید در جامعه شود. در این جهت می توان با بازنگری طرح مسکن مهر، سریعا کار را به مرحله اجرا رساند.
کد خبر: ۹۰۷۱۳۷۵
|
۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶

محمود ایلخان مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، در خصوص وزیر پیشنهادی روحانی برای وزارت راه و شهرسازی گفت: آقای اسلامی که برای وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد شده اند سابقه خوبی درکارهای اجرایی دارند و امیدواریم که بتوانند وضع آشفته بخش مسکن را ساماندهی کنند.

وی با بیان اینکه تأمین مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه باید اولویت وزیر جدید راه و شهرسازی باشد، افزود: سیاستگذاری دولت برای تأمین مسکن اقشار کم درآمد می تواند منجربه امید در جامعه شود. در این جهت می توان با بازنگری طرح مسکن مهر، سریعا کار را به مرحله اجرا رساند.

ایلخان یادآور شد: ما در کشور سالانه به یک میلیون مسکن نیاز داریم تا بتوان بازار مسکن را کنترل کرد که تأمین این حجم از مسکن نیاز به یک مدیریت و کار اجرایی جهادی دارد؛ در گذشته با انبوه سازی که در طرح مسکن مهر صورت گرفت، قیمت ها در بازار مسکن کنترل شد به طوری که در پی نوسانات ارز در سال 91 و 92 قیمت مسکن تقریبا از ثبات خوبی بهره مند بود.

وی در پایان اظهار داشت: یکی دیگر از اولویت های مهمی که وزیر راه و شهرسازی جدید باید در نظر داشته باشد، پرداختن به حمل و نقل ریلی و تقویت ترانزیت است که علاوه بر اینکه نقش بسزایی در صادرات دارد، می تواند در ارز آوری و کمک به رونق اقتصادی تأثیر خوبی داشته باشد.

 

ارسال نظرات