حسن‌پور بیگلری مطرح کرد

پسته ایرانی و عرضه با صدها نام

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که نتوانیم صنعت را سودآور کنیم، حرکت در برندسازی شکل نخواهد گرفت.
کد خبر: ۹۰۷۱۴۴۵
|
۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، شهباز حسن‌پور بیگلری در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دلیل عدم موفقیت کشور در برندسازی، را نداشتن استراتژی درست دانست و افزود: تا زمانی که به جایگاه خودمان در میزان توسعه یافتگی و مزیت های اقتصاد کشور توجه نکنیم، با وجود صرف انرژی های زیاد به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید. موفقیت در برندسازی، نیازمند فرهنگ سازی است؛ به همین منظور لازم است در دولت تصمیمات ویژه ای گرفته شود تا از ارایه کالاهای بی کیفیتی که بعضا باعث خراب شدن نام برندهای خوب در کشور می شود، جلوگیری به عمل آید.

پسته ایرانی و عرضه با صدها نام!

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی، به عنوان نمونه به عدم موفقیت در برندسازی برای پسته اشاره کرد: و گفت: پسته ایران از نظر کیفیت و مرغوبیت در دنیا حرف اول را می زند ولی با صدها نام در دنیا عرضه می شود و به همین دلیل هم نتوانسته قیمت واقعی خود را در دنیا پیدا کند.

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: افرادی که بازار پسته ما را خراب می کنند در حوزه ارزآوری به کشور لطمه های زیادی می زنند. اما این مساله تنها به پسته ختم نمی شود بلکه ما در محصولات دیگر از جمله زعفران، خرما و حتی در محصولات پتروشیمی نیز همین مشکلات را داریم. تا جایی که برای مطرح کردن برند در سنگ آهن و مس هم با مشکل مواجهیم.

موفقیت در برندسازی، نیازمند فرهنگ سازی است

فعالیت در بورس؛ مهم ولی ناکافی

حسن‌پور بیگلری حرکت های آغاز شده در بورس را مهم ولی ناکافی دانست و افزود: همانطور که تجربه سایر کشورها در زمینه برندسازی نشان می دهد، برندسازی در صورتی موفق خواهد بود که بتواند در حوزه اقتصادی مورد نظر، ابتدا مزیتی را خلق کرده و بعد روی آن مزیت در مسیر صرفه مقیاس گام برداشته شود و تولید به نقطه بهینه اقتصادی برسد؛ در این شرایط است که برند سازی موفق خواهد شد.

سودآوری در صنعت مترادف با برندسازی

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در ایران این تفکر وجود دارد که اگر فرضا در بخشی از صنعت نساجی مزیتی نداریم، می توانیم با برند سازی این مزیت را به وجود بیاوریم، درحالی که این چنین نیست و تا زمانی که نتوانیم صنعت را سودآور کنیم، حرکت در برندسازی شکل نخواهد گرفت. تا زمانی که در موضوعات پایه ای و زیرساختی تولید به نقطه مطلوب نرسیم، احتمال شکست و خطای استراتژی در برندسازی وجود دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار