معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان

فرهنگ‌سازی، مهمترین راهکار مقابله با تکدی‌گری

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان مهمترین مشکل اصلی در خصوص متکدیان را بحث فرهنگی عنوان کرد و گفت: متأسفانه مردم با وجود نهادهای حمایتی به طورمستقیم به متکدیان کمک می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۷۱۴۶۶
|
۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور  امروز در جلسه شورای مبارزه با موادمخدر لرستان با بیان اینکه رویکرد اصلی ما اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر است، اظهار کرد: چنانچه بتوانیم این موضوع را در بین اقشار، اصناف و گروه‌های سنی مختلف نهادینه کنیم آن‌گاه در بحث پیش‌گیری از آلوده‌شدن جوانان به اعتیاد و همچنین هزینه‌های درمانی احتمالی موفق عمل کرده‌ایم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان با بیان اینکه بنابر قانون، نیروی انتظامی و شهرداری ملزم به جمع‌آوری افراد معتاد در سطح استان هستند، گفت: این مراجع با هدایت و نظارت فرمانداری‌ها و به کمک بهزیستی و علوم پزشکی اقدام به جمع‌آوری و تحویل افراد معتاد به مراکز نگهداری می‌کنند.

خجسته‌پور تصریح کرد: در بحث قانون موادمخدر موارد مختلفی گنجانده شده است از جمله مراکز ماده 15 که توسط بخش خصوصی مدیریت شده و با دریافت مبالغی اقدام به  نگهداری افراد معتاد داوطلب دارای خانواده‌هایی با تمکن مالی می‌کنند.

وی با اشاره به نگهداری افراد معتاد بدسرپرست و متجاهر در مراکز ماده 16 بیان کرد:  دولت متولی راه‌اندازی این مراکز بوده که ضمن نگهداری، گاهی درمان افراد معتاد را نیز برعهده دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان ادامه داد: گاهی افراد علاوه بر اعتیاد، بیماری عفونی دیگری دارند که در این صورت قبل از پذیرش در مراکز ماده 16، بایستی جهت درمان به علوم پزشکی مراجعه کنند.

خجسته‌پور اظهار داشت: تیم‌های شهرستانی افرادی را که جهت پذیرش به مراکز 16 می‌آورند بایستی در صورت عدم پذیرش افراد را به شهرهای خود بازگردانده نه اینکه آن‌ها را در مرکز استان رها سازند.

وی با اشاره به لزوم تشکیل کارگاه‌های آموزشی برای تیم‌های شهرستانی جمع‌آوری افراد معتاد، بیان داشت: کارگاه‌های آموزشی برای تیم‌های شهرستانی جمع‌آوری افراد معتاد تشکیل شود تا حداقل مراجعه افراد پذیرش نشده به مراکز ترک اعتیاد را شاهد شویم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان مهمترین مشکل اصلی در خصوص متکدیان را بحث فرهنگی عنوان و خاطرنشان کرد: مردم متاسفانه با وجود نهادهای حمایتی همچون سازمان‌های مردم نهاد، اما به‌طور مستقیم به متکدیان کمک می‌کنند که این خود سبب افزایش این گروه از افراد در جامعه شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات