بیمه‎های همگانی در لرستان فراگیر نشده است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: توسعه و گسترش بیمه همگانی و عمومی در سطح استان هنوز فراگیر نشده است.
کد خبر: ۹۰۷۱۴۶۷
|
۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‎الله سید احمد میرعمادی امروز در دیدار با کارکنان بیمه سلامت ضمن تبریک هفته سلامت، نعمت سلامت بزرگ‌ترین نعمتی است که خداوند به انسان عطا کرده که بر تمامی نعمت‌ها برتری دانست و گفت: سلامت دو بعد جسمانی و روحانی و معنوی دارد.

وی بیان کرد: همچنان که برای سلامت جسم تلاش می‌کنیم باید برای سلامت روح نیز تلاش کرد، چراکه بسیاری از بیماری‌های جسمانی نشأت‌گرفته از بیماری‌های روحی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: باید نقش ایمان، پایبندی به اخلاق، تقوا، صداقت و احسان در سلامت جسم و روح افراد را بررسی کنیم و ببینیم این صفات چقدر نقش‌آفرین و تأثیرگذار هستند، پس این مسئله از نظر عقلی و شرعی حائز اهمیت است.

آیت‌الله میرعمادی   عنوان کرد: همگان باید برای ارتقاء سلامت جامعه تلاش کنیم، چراکه پیشرفت، عقلانیت، سلامتی کار، تولید، فعالیت و حتی عبادت نیز در سایه سلامت است، چرا که سلامت پایه و اساس همه امور است.

وی با بیان چند فاکتور مهم در زمینه ارتقاء سلامت جامعه خاطرنشان کرد: اولین مسئله مهم آموزش همگانی است، بنابراین باید از ابزارهای آموزشی مانند صدا و سیما، روزنامه‌ها، فضای مجازی استفاده کرد و پیام‎های سلامت را به مردم انتقال داد.

نماینده ولی‎فقیه در لرستان با انتقاد از اینکه گاهی آموزش تمام و کمال به افراد ارائه نمی‌شود، ادامه داد: آموزش همگانی به‌عنوان یک اصل برای ارتقاء سلامت مفید و تأثیرگذار است، مفهوم سلامت داشتن فرهنگ زندگی جامعه و محیطی سالم داشتن است و همه این‌ها در ارتقاء سلامت تأثیرگذار هستند.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ‌سازی سلامت گفت: با وجود اهمیت این موضوع هنوز اقدامات چشمگیری در زمینه آموزش و فرهنگ‌سازی نشده است.

وی تصریح کرد: اگر عدالت در تقسیم اعتبارات باشد و مجموعه‌ای که امر سلامت را تضمین می‌کند، خودش در سلامت باشد قطعاً می‌تواند مؤثر باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به موضوع مهم فساد درونی تاکید کرد: فساد درونی برخی از دستگاه‌ها موجب ایجاد مشکلات عدیده‌ای در جامعه می‌شود.

آیت‎الله میرعمادی خاطرنشان کرد: ایران در زمینه تولید دارو رتبه برتر دارد، اما نکته اینجا است که این دارو چگونه مصرف می‌شود؟

وی عنوان کرد: اگر تقسیم اعتبارات برای بیمارستان‌ها بر اساس عدالت و کار کارشناسی بوده باشد چرا با گذشت ۶ ماه از سال بیمارستان‌ها از پذیرش بیماران اورژانسی امتناع می‌ورزند، چرا به جای پرداختن به علت دائما به معلول توجه می‎کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: یا اعتبارات عادلانه تقسیم‌ نشده و یا سوء مدیریت وجود دارد، باید علت‌ها در این زمینه بررسی شود.

آیت‎الله میرعمادی با اشاره به اینکه توسعه و گسترش بیمه همگانی و عمومی در سطح استان هنوز فراگیر نشده است، ادامه داد: هنوز بیمه عشایری، روستایی و افراد محروم آن‌چنان‌که باید باشد، نیست و در این زمینه برنامه‌ریزی شود.

وی تصریح کرد: باید در تخصیص اعتبارات توجه ویژه‎ای به استان محروم لرستان شود، تا حداقل  مشکلات گذشته بعد از چند سال دوباره نداشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات