معاون پیش‌گیری بهزیستی لرستان گفت: می‌توان معتادان دارای خانواده‌های بی‌بضاعت را به منظور ادامه درمان در مراکز ماده 16 پذیرش کرد.
کد خبر: ۹۰۷۱۴۶۸
|
۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، ابتسام داشی امروز در جلسه شورای مبارزه با موادمخدر لرستان با بیان اینکه حدود یک‌سال است که مراکز ماده 16 لرستان به بهزیستی تحویل داده شده‌ خاطرنشان کرد: طی 6 ماهه امسال 835 نفر به مراکز ماده 16 استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 405 نفر پذیرش و تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

معاون پیش‌گیری بهزیستی لرستان با بیان اینکه طی یک‌سال گذشته 10 نفر از معتادان متجاهر به بهبودی کامل رسیده و چهار نفر آن‌ها و چهارنفر از آن‌ها وارد اشتغال شده‌اند، گفت: 14 نفر از افراد حال حاضر کمپ ماده 16، تحت درمان متادون نبوده و از برنامه پرهیز محوری استفاده می‌کنند.

داشی ادامه داد: طی شهریور ماه امسال 154 نفر مورد پذیرشی در مراکز ماده 16 استان داشتیم که 57 نفر آن‌ها شرایط غربال نداشته و از مرکز ترخیص شدند.

وی از آمادگی بهزیستی به منظور نگهداری معتادان دارای خانواده‌های بی‌بضاعت در مراکز ماده 16 خبر داد و گفت: چنانچه این افراد سه دوره درمانی در مراکز ماده 15 گذرانده و دارای خانواده‌های بی‌بضاعت جهت ادامه درمان باشند، می‌توان آن‌ها را در مراکز ماده 16 پذیرش کرد.

معاون پیش‌گیری بهزیستی لرستان با بیان اینکه ظرفیت مراکز ماده 16 استان 200 نفر است، افزود: این در حالی است که اعتبار و امکانات به تعداد این افراد وجود ندارد.

داشی تصریح کرد: با این وجود اما واحدهای فرهنگی، آموزشی و فنی‌وحرفه‌ای را در مراکز ماده 16 جهت توانمندسازی افراد در حال بهبود به‌کار گرفته‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات