استاندار مرکزی:

۷۱۰۰۰ پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد

استاندار مركزي در خصوص مرمت و بازسازی منزل حاج آقا محسن اراکی گفت: اين منزل يكي از فاكتورهاي شناسنامه اي و هويتي اراك است که بنده سالیان گذشته از آن بازدید داشته ام
کد خبر: ۹۰۷۱۵۹۱
|
۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی؛ سيد علي آقازاده استاندار مركزي در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان مركزي گفت: در حال حاضر ٧١ هزار پروژه نيمه تمام شامل ٦٥ هزار پروژه نيمه تمام استاني و ٦ هزار پروژه ملي در كشور وجود دارد.

استاندار مرکزی ادامه داد: براي تكميل اين تعداد پروژه ٥٠٠ تا ٦٠٠ هزار ميليارد تومان اعتبار نياز است كه قطعا در توان دولت نيست و یا زمان زیادی برای تکمیل نیاز دارد.

وی بیان کرد: استفاده از توان مشاركت بخش خصوصي راهكار خوبي جهت تسريع در تكميل پروژه و كاهش بار مالي دولت است و بايد در جهت تحقق اين هدف تلاش لازم اعمال شود.

آقازاده در رابطه با توان استان خاطر نشان کرد: استان مرکزی و دستگاه هاي اجرايي ظرفیت لازم،توان، شجاعت و جسارت ورود به بحث واگذاري پروژه ها را دارد و پروژه هاي نيمه تمام در استان نيز داراي فراواني بالا و لاينحل نيست، اما لازم است براي جلب مشاركت بخش خصوصي اعتبار لازم را اختصاص داد و نياز است براي پروژه هاي اولويت دار اعتبار در نظر گرفته شود و ضمن احصاي كليه پروژه ها ميتوان پيشنهاد تبادل طرح هاي نيمه تمام بين دستگاه ها مورد نظر قرار داد.

وی ادامه داد: فرمانداران و مديران دستگاه هاي اجرايي طي چند روز آینده با احصاي پروژه هاي نيمه تمام قابل واگذاري،پيشنهادات لازم را ارائه كنند و بحث کاهش تشریفات واگذاری را مد نظر داشته باشند.

استاندار مرکزی افزود: با اجرای این طرح می‌توان در تسریع تکمیل این پروژه‌ها گام موثری برداشت و از سوی دیگر این امر موجب سبک شدن بار مالی دولت می‌ شود.

استاندار مركزي با توجه به گزارش مدیر کل آموزش و پرورش و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در خصوص واگذاري بهره برداري منزل حاج آقا محسن اراكي از آموزش و پرورش به ميراث فرهنگي تاکید کرد: اين منزل يكي از فاكتورهاي شناسنامه اي و هويتي اراك است که بنده سالیان گذشته از آن بازدید داشته ام و پيشنهاد ميشود با كاربري فرهنگي و بهره مندی از علاقمندی که ورثه آن دارد جهت مرمت اين بنا كه رقم ١٠ ميليارد تومان نياز است بازسازی اين خانه انجام شود.

آقا زاده ادامه داد: اين مرمت به هيچ وجه مالكيت آموزش و پرورش و خيرين آن را تحت الشعاع قرار نميدهد به همين دليل شهرداري اراك زمين مورد تاييد آموزش و پرورش جهت احداث مدرسه توسط خيرين و تحقق نيت خيرين را تامين كند.

همچنین استاندار مرکزی از ابلاغ بخش نامه بودجه ٩٨ توسط دولت خبر داد و گفت: كليه دستگاه هاي اجرايي و مديران كل استان نيازهاي مجموعه مديريتي خود را پيش بيني و احصاء و به دستگاه هاي مركزي خود انتقال دهند، همچنين ظرف يك هفته آينده تيم مديريتي ارشد استان به همراه مجمع نمايندگان با دكتر نوبخت رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور ملاقات خواهد داشت تا مجموعه نياز بودجه اي استان در سال ٩٨ ارائه شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار