کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی:

طرح‌های نیمه‌تمام به معضل جدی در استان تبدیل شده است

کریمی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: طرح‌های نیمه تمام از معضلات جدی کشور است که باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.
کد خبر: ۹۰۷۱۶۰۴
|
۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی؛ دکتر علي‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان مركزي: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور 500 تا 600 هزار میلیارد تومان برآورد شده است که این رقم نشان از ارزش این پروژه‌ها و ضرورت تکمیل آنهاست.

وی افزود: طرح‌های نیمه تمام از معضلات جدی کشور است که باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند که اولویت واگذاری طرح‌های نیمه تمام استان به نهادهای انقلابی و موسسات عمومی غیردولتی، تشکل‌های مردمی و موسسات خیریه به ویژه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نکته مهم در واگذاری طرح ها تشریفات قانونی است که مسلما رعایت تشریفات ضروری است، اما باید سازوکار حاکم بر این واگذاری‌ها مشکل‌آفرین نشود، همچنین امکان تغییرکاربری برخی طرح‌های نیز باید احصا و اعلام شود چراکه ممکن است کاربری تعریف شده برای یک طرح توسط دستگاه‌ اجرایی برای بخش خصوصی مطلوبیت نداشته باشد.

کریمی همچنین خواستار بهره‌گیری از ظرفیت نهادهای انقلابی همچون سپاه پاسداران در واگذاری‌ها شد و گفت: اگر هدف از واگذاری‌ها کوچک‌سازی دولت و نجات کشور از این تعداد طرح‌ نیمه‌تمام است، باید از واگذاری‌ها کوچک پرهیز کرده و با تدوین راهکار قانونی و شفاف خصوصی‌سازی طرح‌ها بزرگ را به مرحله اجرا در آورد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به طرح بیمارستان ولیعصر تاکید کرد: می‌توان زمینه ساخت بیمارستان ولیعصر(عج) اراک با منابع غیردولتی را فراهم کرد چه بسا که برای خصوصی‌سازی این بیمارستان متقاضیانی اعلام آمادگی داشته‌اند و تنها باید با بسترسازی قانونی و توجه به همه جوانب بدون ترس، واگذاری طرح‌های بزرگ به بخش خصوصی را عملیاتی کرد.

همچنین در ادامه جلسه سید مهدی مقدسی دیگر نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به معضل آلودگی هوا در کلانشهر اراک گفت: موضوع قرار گرفتن نام اراک به عنوان کلانشهر درگیر آلودگی در بودجه 98 به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارائه شده است.

مقدسی با اشاره به روند ساخت بیمارستان ولیعصر(عج) اراک افزود: طی هماهنگی صورت گرفته بانک ملت مبلغ 50 میلیارد تومان تسهیلات جهت تسریع در ساخت این بیمارستان مصوب کرده است که می تواند تاثیر خوبی در روند این طرح داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار