رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: 104 پروژه نیمه‌تمام در سال جاری به بخش خصوصی واگذار می‌شود و امسال به دنبال واگذاری بلندمدت و با سازوکار ماده 27 هستیم.
کد خبر: ۹۰۷۱۶۰۶
|
۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی؛ رقیه یادگاری رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی در جلسه شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان مركزي در خصوص واگذاري طرح‌هاي نيمه‌تمام استان به بخش عمومي و خصوصي گفت: در حال حاضر 71 هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که در سال جاری برای اتمام این طرح‌ها 57 هزار میلیارد تومان اعتبار تعیین شده که اگر هیچ پروژه‌ای آغاز نشود تکمیل این تعداد پروژه 10 سال زمان خواهد برد.

رئیس مدیریت و برنامه‎ریزی استان مرکزی افزود: جلب مشارکت عمومی و خصوصی در واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام باعث غلبه بر مشکلات و محدودیت‌های مالی و تغییر نگرش دولت از سرمایه‌گذاری، اجرا و بهره‌برداری به سیاست‌گذاری خواهد شد که البته هنوز رابطه سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر به خوبی شکل نگرفته است.

یادگاری تصریح کرد: در سال 95 واگذاری 2 هزار و 500 پروژه نیمه‌تمام در کشور هدف‌گذاری شد که 2 هزار و 772 پروژه واگذار شد، در سال 96 واگذاری 3 هزار پروژه مدنظر بود که بیش از 100 درصد تحقق هدف انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد پروژه‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی در استان 386 پروژه که 301 پروژه مربوط به اداره کل ورزش و جوانان و 50 طرح مربوط به اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

یادگاری با اشاره به آمار واگذاری پروژه ها در سال های گذشته گفت: از ابتدای سال 95 تا پایان برنامه‌ ششم توسعه کشور واگذاری 497 پروژه نیمه تمام در استان هدف‌گذاری شده است که برای سال 95، 94 پروژه و برای سال 96 نیز واگذاری 96 پروژه تعیین شد و این تعداد واگذاری‌ها در سال جاری نیز 104 مورد واگذاری تعیین شده است، همچنین برای سال‌های 98، 99 و 1400 نیز به ترتیب واگذاری 126 پروژه، 95 پروژه و 76 پروژه نیمه‌تمام هدف‌گذاری شده است و امسال به دنبال واگذاری بلندمدت و با سازوکار ماده 27 هستیم.

یادگاری در پایان خاطر نشان کرد: به منظور واگذاری طرح‌ها پیشنهاد می‌شود کارگروه واگذاری طی 10 روز آینده تشکیل، پروژه‌های نیمه‌تمام قابل واگذاری احصا و گزارش تصمیم بر واگذاری با توجه به اولویت‌ها نیز تهیه شود.

ارسال نظرات