نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: استاندارد و استانداردسازی، از پایه‌‏های علم و فناوری است که در پیشرفت صنعت و اقتصاد نقش به‌سزایی دارد.
کد خبر: ۹۰۷۱۶۱۲
|
۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی؛ دکتر علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس در مراسم روز جهانی استاندارد در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد گفت: استاندارد یک الزام و اجبار تحمیلی به تولیدکنندگان و صنعت‌گران نیست، بلکه استاندارد به منزله خونی است که باید در رگ‌های تولید همواره جریان داشته باشد و در واقع استاندارد تضمین کیفیت و بخش جدایی‌ناپذیر تولید است.

وی بیان کرد: اعمال استاندارد بر خدمات تولیدی که ارائه می‌شوند گامی بلند درراستای اعتلا و پیشرفت کشور بوده و همان طور که می‌بینید الان برندهایی که جا باز کرده‌اند و نام‌دار هستند، این جایگاه را به دنبال اهمیت دادن به استاندارد به صورت داوطلبانه به دست آورده‌اند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در استان مرکزی با توجه به سبقه صنعتی که دارد، برای توسعه استاندارد ضرورت و نیاز بیشتری وجود دارد، توسعه استاندارد نباید تنها با رویکرد دولتی باشد بلکه این رویکرد باید توسعه پیدا کرده و به شرایطی برسیم که سازمان استاندارد عمدتا نقش حاکمیتی را ایفا کرده و انجام امور تصدی‌گری را به آزمایشگاه‌ها و بخش خصوصی بسپرد .

وی تاکید کرد: امروزه کیفیت، خواسته و میلی زودگذر و تبلیغاتی نیست چراکه بی‌‏توجهی به آن، سبب از دست رفتن مشتریان و کاهش درآمد عرضه‌کنندگان از یکسو و مشکلات متعاقب آن از سوی دیگر می‌شود، بنابراین باید گفت استاندارد و استانداردسازی، از پایه‌‏های علم و فناوری است که در پیشرفت صنعت و اقتصاد نقش موثری دارند .

کریمی در پایان خاطر نشان کرد: در جهان صنعتی امروز، همه چیز در حال تحول است و در این عرصه، استانداردهای جدیدی که به مدیریت کیفیت موسوم است، فقط به نتیجه محصول نهایی بسنده نمی‏‌کند، بلکه خط تولید را از ابتدا تا انتها زیر نظر می‌‏گیرد که این مدیریت برنامه‌‏ریز و هدفمند، پویایی را به بخش‌های سازمانی هدیه می‏‌دهد.

ارسال نظرات