خبرهای داغ:
بخشدار مرکزی مراغه در اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی ورزشی «دا» ویژه بانوان، از ساخت و راه اندازی 10 خانه ورزش روستایی با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان در سالجاری خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۱۶۴۸
|
۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  حکیمه انتظاری افزود: هدف از احداث و راه اندازی این مجموعه های ورزشی، تلاش برای افزایش نشاط ، شادی و کاهش فقر حرکتی و تشویق بیشتر روستائیان به ورزش و همچنین کشف استعدادهای ورزشی در مناطق مختلف است.
وی ادامه داد: ایجاد چنین خانه هایی تاثیر بسیار زیادی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی جوانان در روستاها و کشاندن آنها به انجام فعالیت های ورزشی متناسب خواهد داشت.
انتظاری به برگزاری دومین دوره جشنواره «دا» اشاره کرد و گفت: این جشنواره با هدف احیای ورزش ‌های بومی و محلی، سوغات، صنایع دستی، غذاهای سنتی و افزایش مشارکت زنان و دختران روستایی در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی برگزار شد.
وی افزود: در این جشنواره بیش از 500 نفر از بانوان ورزشکار در پنج رشته بئش داش، لی لی، دال پلان، طناب کشی، دارت با هم مسابقه دادند.
وی گفت: در کنار این جشنواره نمایشگاهی از تولیدات، صنایع دستی و غذاهای بومی و محلی در 15 غرفه برپا شده بود.
رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه نیز در این مراسم گفت: در سال گذشته در بخش بانوان در رتبه نخست آذربایجان شرقی قرار گرفتیم که امسال نیز امیدواریم با تلاش جامعه ورزشی بانوان به این مقام دست یابیم.
مهدی نوایی به اولویت این اداره در ایجاد خانه ورزش روستایی اشاره کرد و افزود: برای توسعه ورزش بانوان در روستاها اقدام به ایجاد خانه های ورزش روستایی خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: به زودی 2 خانه ورزش روستایی نیز در مردق چای بخش مرکزی راه اندازی خواه شد.
 اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی ورزشی «دا» ویژه بانوان که در سالن ورزشی روستای ورجوی برگزار و در پایان ان از نفرات و تیم های برتر شرکت کننده در این جشنواره و همچنین دست اندر کاران برگزاری آن تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها