فرمانده بسیج دانش آموزی حوزه ایمان شاهرود گفت:
کد خبر: ۹۰۷۱۶۵۳
|
۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد جلیلی با اشاره به هشتم آبان ماه روز بسیج دانش‌آموزی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز به‌ویژه شهید محمدحسین فهمیده اظهار کرد: از ۷ تا ۱۳ آبان ماه به عنوان هفته بسیج دانش‌آموزی تعیین شده و برنامه‌های مختلفی در این هفته در واحد‌های مقاومت بسیج مدارس تعریف و اجرا می‌شود.
وی با بیان اهداف این هفته افزود: توسعه و تعمیق فرهنگ و تفکر بسیجی، معرفی ظرفیت و توانمندی بالفعل و بالقوه سازمان در انجام فعالیت‌های گسترده کمی و کیفی در عرصه‌های علمی، معرفتی، سازندگی و اجتماعی به جامعه با هدف انتقال عالمانه میراث جاودان فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه بزرگ و آینده‌ساز دانش‌آموزان کشور از اهداف برگزاری این هفته است.
جلیلی خاطر نشان کرد: تقویت روحیه، نشاط و شادابی، خلاقیت و نوآوری و گسترش فرهنگ و تفکر بسیجی بین دانش‌آموزان و الگوگیری نسل نوجوان و جوان از الگو‌های مستند و حقیقی نظیر شهدای شاخص از دیگر اهداف این هفته است.
دبیر کمیته هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی شهرستان شاهرود شعار هفته بسیج دانش‌آموزی را «دانش‌آموز انقلابی، مدرسه انقلابی» عنوان کرد و گفت: در این هفته، بیش از ۱۰۰ برنامه در واحد‌های مقاومت بسیج امیدان، پویندگان و پیشگامان شهرستان شاهرود اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه‌های این هفته اظهار کرد: آذین‌بندی و فضاسازی مدارس، آیین ایثار و شجاعت به یاد شهید شاخص کشوری «مصطفی صدرزاده» و برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز، دیدار با امام جمعه و فرمانده سپاه ناحیه با حضور فرماندهان واحدها، جلسه هم‌اندیشی نخبگان علمی، هنری، ورزشی با فرماندار و تحلیل از آنها، ایجاد موج در فضای مجازی با موضوع استکبارستیزی و ترویج خرید و حمایت از تولیدات داخلی و تبیین شاخصه‌های دانش‌آموز انقلابی از جمله برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در شاهرود است.
جلیلی تصریح کرد: برگزاری مسابقات مقاله‌نویسی، داستان کوتاه، شعر، فیلم موبایلی و دل‌نوشته با موضوع استکبارستیزی، برگزاری نشست‌های تشکیلاتی فرماندهان واحد‌های پیشگام، سخنرانی فرمانده واحد نمونه قبل از خطبه‌های نماز جمعه، دیدار با خانواده شهدای دانش‌آموز، برگزاری صبحگاه مشترک، تجلیل از دانش‌آموزان فعال بسیجی و برگزاری نشست‌های معرفتی و بصیرتی حلقه‌های صالحین از دیگر برنامه‌های اجرایی در این هفته است.
وی ادامه داد: برگزاری دوی رهروان شهدا و کوهپیمایی دانش‌آموزان بسیجی، مراسم عزاداری اربعین حسینی، ثبت‌نام لیگ علمی پایا، غبارروبی گلزار مطهر شهدا، میقات صالحین، مسابقه نقاشی با موضوع «مرگ بر آمریکا» و حضور سازمان‌یافته در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی از دیگر برنامه‌های اجرایی هفته بسیج دانش‌آموزی در شهرستان شاهرود است.
فرمانده بسیج دانش‌آموزی حوزه ایمان شاهرود با اشاره به برگزاری مانور پدافند غیرعامل در مدارس عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه فعالیت‌های بسیج دانش‌آموزی در مدارس از دیگر برنامه‌ها در این هفته است که با حضور مستقیم دانش‌آموزان بسیجی، این برنامه‌ها در مدارس شاهرود اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموزان شهرستان شاهرود عضو بسیج دانش‌آموزی هستند، افزود: بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز عضو فعال بسیج دانش‌آموزی هستند که در بیش از ۸۰ واحد مقاومت ابتدایی و متوسطه اول و دوم پسرانه شاهرود فعالیت می‌کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها