دبیر نخستین سوگواره «سر چله» لرستان گفت: این سوگواره با موضوع اربعین از نگاه مردم در قالب شعر، دل‌نوشته، خاطره، عکاسی، کلیپ‌سازی، مستندسازی، پوستر و نقاشی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۷۱۶۶۱
|
۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، فاطمه اکبریان امروز در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: اربعین حرکتی جهانی و فرادینی بوده و مربوط به یک جریان خاص  و صرفا تشیع نیست.

وی خاطرنشان کرد: هر کس با هر دیدگاهی می‌تواند کاری برای اربعین انجام دهد، بنابراین باید بسترهای متفاوتی برای افراد مختلف در تمام زمینه‌ها ایجاد شود.

دبیر نخستین سوگواره «سر چله» لرستان یکی از اهداف سوگواره را شناسایی و پرورش استعدادها عنوان و تصریح کرد: چه بسا افرادی که خداوند استعداد خاصی در وجود آن‌ها نهاده، اما زمینه بروز و ظهور این استعدادها فراهم نشده است.

اکبریان ادامه داد: انعکاس اربعین با ادبیات و زاویه دیدهای مختلف می‌تواند زمینه‌ای را فراهم کند تا اقشار و ادیان مختلف با حقایق این آئین حسینی آشنا شوند.

وی با تاکید بر اینکه اهالی رسانه باید این حقایق را به تصویر کشیده و برای آیندگان حفظ کنند، گفت: پوشش خبری اربعین به اندازه کافی وسیع نیست، لذا ضمن فراگیر نمودن این پدیده عظیم، می‌توان بازتاب آن را در تمام سطوح جامعه منتشر و به بزرگترین خبر جهان تبدیل کرد.

دبیر نخستین سوگواره «سر چله» لرستان اظهار داشت: این سوگواره با موضوع اربعین از نگاه مردم در قالب شعر، دل‌نوشته، خاطره، عکاسی، کلیپ‌سازی، مستندسازی، پوستر و نقاشی برگزار می‌شود.

اکبریان با بیان اینکه آثار سال‌های گذشته نیز پذیرفته می‌شود، افزود: مهلت ارسال آثار به سوگواره «سر چله» تا 25 آبان ماه است، ضمن اینکه آثار توسط اساتید کشوری و استانی داوری شده و در پایان با برگزاری مراسم اختتامیه در اوایل آذر ماه، از برگزیدگان سوگواره تجلیل به‌عمل می‌آید.

وی یادآور شد: نشانی سوگواره در شبکه‌های اجتماعی @sar40le و نشانی رایانامه sar40le@gmail.com است.

 

ارسال نظرات