خبرهای داغ:
حجت الاسلام قابل گفت: آقایانی که براحتی برای سفرهای غیرضروری و تفریحی بسادگی ارز توزیع می کردند اما امروز در این حرکت دینی و زیارتی ضعیف عمل کردند و مردم را در گرفتن ارز سرگردان کردند که جای انتقاد دارد.
کد خبر: ۹۰۷۱۶۷۲
|
۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام علی قابل امام جمعه موقت قزوین در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین در مسجدالنبی بیان کرد: خدا همواره بر اعمال ما ناظر و شاهد است لذا باید مراقب رفتارهای خود باشیم و از مسیر اسلامی خارج نشویم. خدا اجازه نمی دهد در عدالت حتی علیه متخلفان و کسی که به اعدام محکوم شده با بی عدالتی رفتار و یا به وی توهین کنیم، شخصیت انسانها باید رعایت شود و اسلام ناب حتی با دشمنش با کرامت برخورد می کند و به جایگاه انسانی افراد در همه شرایط احترام قائل است.

وی در خطبه دوم نماز با گرامیداشت اربعین حسینی گفت: امام حسین(ع) از ارکان دین و پناهگاه مومنین و امام همه اهل تقواست. هم هدایت شده وهم هدایتگر است و تجسم تقوی در وجود امام حسین(ع) است.

 

امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد: حسین(ع) ریسمان محکم الهی و فرزندانش حجت الهی هستند و مطالعه تاریخ نشان می دهد که راه حق و عدالت همیشه پایدار است. اربعین در پیش است و این رویداد بزرگ دینی درس تاریخی است تا ببینیم امروز هیچ نشانی از بنی امیه نیست اما پویایی راه حسین(ع) دلیل حقانیت راه سالار شهیدان است که هرگز فراموش نخواهد شد.

خطیب جمعه قزوین اظهار کرد: در طول تاریخ ۱۲ بار قبر مبارک حسین(ع) را خراب کردند تا کسی به زیارتش نرود اما امروز می بینیم میلیونها نفر از سراسر جهان با پای پیاده این راه را می روند تا عشق و ارادت خود را به سالار شهیدان نشان دهند و زیارت اربعین از نشانه های مومنان است.

حجت الاسلام قابل افزود: امروز شیعه هویت پیدا کرده و با شرکت گسترده در مراسم اربعین بار دیگر عشق و ارادت و دلبستگی خود را به سالار شهیدان نشان می دهد. انقلاب موجب حفظ وحدت همه مسلمین شده است و استکبار با همه نقشه هایی که کشید و داعش را راه انداختند تا تفکر شیعی و علوی را مخدوش کنند اما شکست خوردند.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: کاروان اربعین درس حریت، آزادگی و وحدت می دهد و هیچ دولتی نمی تواند این حرکت را ساماندهی کند و امروز خود حسین با جوشش ملت این حرکت بزرگ اسلامی را هدایت می کند.

وی با انتقاد از برخی مسوولان در توزیع ارز زائران گفت: آقایانی که براحتی برای سفرهای غیرضروری و تفریحی بسادگی ارز توزیع می کردند اما امروز در این حرکت دینی و زیارتی ضعیف عمل کردند و مردم را در گرفتن ارز سرگردان کردند که جای انتقاد دارد.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با اشاره به سالروز لغو قانون ننگین کاپیتولاسیون توسط امام اظهارداشت: امام قصه ننگین کاپیتولاسیون را افشا کرد و فرمود باید مردم، حوزه های علمیه بپا خیزند که در برابر این روشنگری رژیم ستم شاهی امام را دستگیر و تبعید کرد اما با بیداری مردم این خیانت خنثی شد. متاسفانه تاریخ دارد تکرار می شود وامروز هم نمایندگان قوانینی مانند FATF را تصویب می کنند که عزت کشور را زیر سوال می برد.

قابل اظهارداشت: این همه چانه زنی برای برجام کردید به کجا رسیدید که دوباره به دشمن اعتماد دارید؟ متاسفانه نمایندگان مجلس با این حرکت و موضع گیری، پرونده بدی برای خود درست کردند و ما حق داریم بگوییم از این عمل نمایندگان بیزاریم.

حجت الاسلام قابل در ادامه با انتقاد از بی توجهی نمایندگان به حل مشکلات مردم گفت: این همه مشکل در کشور داریم و مردم با افزایش قیمت، ارز و سکه و قاچاق، حقوق نجومی و گرانی روبرو هستند و کسی به فکر آنها نیست اما تا یک چیزی از آن سوی آبها گفته می شود فورا عکس العمل نشان می دهند.

وی اضافه کرد: از حرکت قوه قضاییه در صدور احکام قاطع برای مفسدین اقتصادی تشکر می کنیم اما انتطار داریم یک کم فعالتر برخورد کتند چرا مسئولان این بازار رها را کنترل نمی کنند و چند نرخی بودن اجناس در بازار نشان می دهد کسی کار نمی کند.

قابل اظهار کرد: چرا هر نقطه شهر اجناس قیمت های متفاوت دارد، مردم نجیب هستند اما برخی سوء استفاده می کنند و کسی نیست با آنها برخورد کند.

از نمایندگان نا امید شده ایم/ به فکر خوشان هستند

خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: ما که از نمانیدگان مجلسی ناامید هستیم زیرا همه آنها دنبال انتصاب های بستگان و دوستان و مهره های خود هستند و برای انتخابات آینده مهره چینی می کنند.

وی اضافه کرد: از نمایندگان باید پرسید چرا در این شرایط بد اقتصادی نه به دولت و نه مسئولان تدکز نمی دهند، آقایان و خانم های مجلسی به فکر مردم باشید، یک وزیر ۵ سال آمد و مشکل ایجاد کرد، کارها را قفل کرد حالا استعفا داده و کسی وی را بازخواست نمی کند. باید جلوی عزل و نصب های فامیلی را بگیریم و دستهای خائن را قطع کنیم تا اوضاع بسامان شود.

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: رهبری خطاب به مسئولان فرمودند فقط مسایل امنیتی را از مردم پنهان کنید و بقیه را بگویید لذا نمایندگان مجلس باید شفافیت را سرلوحه کار خود قرار دهند و چیزی را از مردم پهان نکنند.

قتل خاشقچی سند رسوایی آمریکا و آل سعود

خطیب جمعه قزوین در ادامه خطبه های نماز به قتل جمال خاشقچی هم اشاره کرد و با محکوم کردن این فاجعه گفت: قتل خاشقچی نشان داد حقوق بشر آمریکایی یعنی چه؟ رئیس جمهور آمریکا می گوید ما نباید فروش تسلیحات را برای یک قتل لغو کنیم اما برای یک جاسوس که در ایران خودکشی کرده بود چقدر داد و فریاد زدند و از حقوق بشر دم زدند. قتل خاشقچی موجب رسوایی آمریکا و آل سعود شد و بدون شک اسلام آمریکایی قتل خاشقچی را طراحی کرده است.

قابل اضافه کرد: جنایتکاران آل سعود در شبی که در سال ۶۶ حاجیان را کشتند در مساجد سعودی سوره اصحاب الفیل را خواندند و گفتند که ایرانیها می خواستند حجرالاسود را بدزدند وبه ایران و قم ببرند و با این حرکات بچه گانه روی جنایت خود سرپوش گذاشتند اما امروز خداوند آنها را رسوا کرده است.

خطیب جمعه قزوین بااشاره به مناسبتهای روز درخصوص شهادت قاضی طباطبایی در سال ۵۸ توسط گروهک فرقان مطالبی بیان کرد و اظهار داشت: گروهک فرقان با ترور شهید مطهری، سپهبد قرنی جنایات خود را ادامه داد.

وی در خصوص سالگرد هتک حرمت حرمین عسگریین توسط آمریکاییها و بعثی ها که ۵۰ زایر شهید شدند نیز مطالبی بیان کرد.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها