مدیرکل حج و زیارت استان کرمان گفت : اعضای کنسولگری موقت عراق در کرمان برخی روزها به صورت شبانه روزی کار می کنند و صدور 9 هزار ویزا در یک روز در استان کرمان رکورد کشور را شکست.
کد خبر: ۹۰۷۱۷۹۵
|
۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  جلسه ستاد استانی اربعین در کرمان برگزار شد 

محمود عربنژاد  در این مراسم با بیان اینکه امسال مردم کرمان استقبال بسیار خوبی داشته اند، اظهار کرد: اعضای کنسولگری موقت عراق در کرمان برخی روزها به صورت شبانه روزی کار می کنند و صدور 9 هزار ویزا در یک روز در استان کرمان رکورد کشور را شکست.

وی افزود: ثبت نام در سامانه سماح برای سفر اربعین تا ساعت 12 امشب تمدید شد و تا عصر فردا صدور ویزا انجام خواهد شد.

عربنژاد با اشاره به آخرین آمار تا شب گذشته تصریح کرد: در استان کرمان 62 هزار و 152 نفر ثبت نام کرده اند که برای 61 هزار و 651 نفر ویزا صادر شده است.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان در ادامه بیان کرد: به علت وضعیت ارز، فعالیت سامانه سماح و ثبت نام زائران اربعین امسال دیرتر آغاز شد و صدور ویزا نیز 20 روز دیرتر انجام شد.

وی افزود: در روزهای آخر اعلام شد صدور گذرنامه و ویزا همزمان انجام می شود که این مسئله موجب مشکلاتی شد و بعد از هفت روز گذرنامه برخی زائران بدون ویزا صادر شده بود که برای حل مشکل پیگیری کردیم.

عربنژاد اظهار کرد: بحث ارز همراه زائران نیز مشکلاتی را به وجود آورد که باید برای سال آینده این موارد اصلاح شود و در صورت حل موارد ذکر شده، مشکل خاصی نیست.

ارسال نظرات