مدیر عامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی خبر داد:

اجرای نمایش خیابانی «پنجره» با موضوع شهدای مدافع حرم در ایام صفر

مدیر عامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی از اجرای نمایش خیابانی «پنجره» با موضوع شهدای مدافع حرم در ایام صفر خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۱۸۳۵
|
۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز؛ محمدعلی چمی‌گو  بیان کرد: این مؤسسه با همکاری هنرمندان ملی و استانی و بهره‌گیری از قالب‌های مختلف هنری با برگزاری برنامه‌های گوناگون، ارادت مردم به امام هشتم (ع) را در دهه پایانی ماه صفر سال جاری به تصویر می‌کشد.

وی به اجرای پرده‌خوانی در مسیر زائران پیاده و سطح شهر مشهد اشاره کرد و گفت: به همت این مؤسسه دومین سوگواره پرده‌خوانی «روایت عشق» با حضور پرده‌خوانان برتر سراسر کشور مانند مرشد میرزا علی، مرشد دریایی و... همچنین دوره آموزش پرده‌خوانی ویژه پرده‌خوانان نوجوان خراسان رضوی زیر نظر مرشد میرزا علی و محمد جهان‌پا در سه روز دهه پایانی ماه صفر و ایام شهادت امام هشتم (ع) برگزار خواهد شد.

چمی‌گو اضافه کرد: این پرده‌خوانان در مشهد و حرم مطهر رضوی به اجرای برنامه می‌پردازند و سپس به شهر‌های خود بازگشته و در آن شهر‌ها برنامه اجرا می‌کنند. به هر کدام از این پرده‌خوانان، پرده‌ای با یک موضوع مشترک درباره فراز‌هایی از زندگی امام رضا (ع) داده می‌شود تا بر اساس آن پرده‌خوانی کنند.

وی برگزاری جشنواره فیلم صد ثانیه‌ای «پیاده تا بهشت» در دهه پایانی ماه صفر را از جمله برنامه‌های مهم مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی دانست و گفت: آثار این جشنواره که مستند‌هایی با موضوع پیاده‌روی دهه آخر صفر است به مؤسسه فرستاده می‌شود و پس از ماه صفر به داوری و اکران عمومی گذاشته خواهد شد.

مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با بیان اینکه اجرای نمایش خیابانی «پنجره» با موضوع شهدای مدافع حرم، از دیگر برنامه‌های این مؤسسه در این ایام به شمار می‌رود، ابراز کرد: نمایش خیابانی پنجره کاری از محمود فلاح است که با همکاری انجمن نمایش مشهد در قالب پاتوق‌های فرهنگی در مراکز فرهنگی مشهد و سطح شهر اجرا می‌شود.

وی به آغاز اکران فیلم پویانمایی «در مسیر باران» برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در سینما‌های کشور اشاره کرد و افزود: همچنین گروه سرود آوای رضوان در ایام دهه آخر صفر در پاتوق‌های فرهنگی و اطراف حرم مطهر رضوی به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

چمی‌گو ادامه داد: منتخبی از آثار گذشته جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی مرتبط با سیره رضوی با حضور جمعی از کودکان و نوجوانان به صورت روزانه و هر روز در دو سیانس در مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی (ره) خواجه‌ربیع مشهد در حال اجرا است.

وی گفت: از دیگر برنامه‌های این مؤسسه در ایام پایانی ماه صفر می‌توان از فضاسازی محیطی با همکاری اداره روابط عمومی آستان قدس رضوی، برپایی نمایشگاه عکس از آثار شش عکاس با موضوع زیارت و پیاده‌روی دهه آخر صفر و برگزاری نمایشگاه آثار منتخب جشنواره عکس «خانه دوست» در دامغان نام برد.

چمی‌گو به برگزاری اردوی ششمین جشنواره عکس خانه دوست با حضور ۷۰ عکاس منتخب از سراسر کشور اشاره و بیان کرد: این هنرمندان پس از نام‌نویسی برای عکاسی از زائرین پیاده، به اردو دعوت می‌شوند و پس از سال‌روز شهادت امام هشتم (ع) و پایان ماه صفر آثار خود را به دبیرخانه جشنواره تحویل می‌دهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار