۸ تشکل دانشجویی مشهد خطاب به اعضای شورای شهر مشهد:

مشهد را میدان ساخت و ساز برای انباشت سرمایه‌های شخصی خود ندانید

۸ تشکل دانشجویی مشهد در آستانه اجرای قانون منع بکارگیری بازنشتگان و با توجه به انتخاب کردن شهردار از اتاق بازرگانی با صدور نامه‌ای خطاب به اعضای شورای شهر اعلام کردند: مشهد را میدان ساخت و ساز برای انباشت سرمایه‌های شخصی خود ندانید.
کد خبر: ۹۰۷۱۸۸۱
|
۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ ۸ تشکل دانشجویی مشهد در آستانه اجرای قانون منع بکارگیری بازنشتگان خطاب به اعضای شورای شهر مشهد نامه‌ای نوشتند.

متن این نامه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی
اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس
سلام علیکم

اکنون که شورای اسلامی شهر مشهد طبق قانون منع به کارگیری بازنشستگان در آستانه انتخاب شهردار جدید است، فرصت را مغتنم می‌دانیم تا با ذکر نکاتی انتخاب اصلح را پیش رویتان قرار دهیم.


شما نمایندگان شورای اسلامی شهری هستید که می‌تواند با بروز ظرفیت‌های فرهنگی خود، بستر ساز ظهور هویت اسلامی_ایرانی باشد. مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است و این ویژگی در طول تاریخ باعث شکل گیری هویتی ماندگار شده است که در سازه‌های تاریخی آن هویدا است.

در سالی که گذشت با ظرفیت سوزی، بُعد فرهنگی مشهد دچار بی مهری‌هایی شد که امید داریم در دوره‌ی شهردار جدید تکرار نشود.

تخریب آثار تاریخی همچون «مسجد حوض مَعجر دار و خانه سیدان» به بهانه ساخت و ساز‌های غیر اصولی و بی توجه به ظرفیت گردشگری آنها، نشان از نگاه لیبرالی و سرمایه معاشانه‌ی شهردار فعلی دارد که این نگاه باعث شده عده‌ای روز به روز زیر چرخ‌های توسعه خُرد شوند و بجای توسعه گسترده خدمات شهری، حاشیه نشینی مدام توسعه یابد.

اگر بجای اینکه شعار «کار ناقص را تمام نمی‌کنم»، شعارشان بر مبنای رفع مشکلاتی بود که مردم و شهر از آن رنج می‌برند، آن وقت شاید برای رفع آلودگی هوا و ترافیک شهری در امر تسهیل وسایل حمل و نقل عمومی بر می‌آمدند نه آنکه با به تعویق انداختن راه اندازی خط ۲ مترو که آماده افتتاح بود به مدت یک سال، به دنبال کارنامه سازی برای خود باشند.

و، اما نکته مهم دیگر که امید داریم تکرار نکنید، انتخاب کردن شهردار از اتاق بازرگانی است. چرا که شهر را مثابه یک سرمایه کلان می‌بیند، منتهی نه از آن جهت که سودش را برای افزایش رفاه شهروندان به کار ببندد بلکه شهر را میدان ساخت و سازی برای انباشت سرمایه‌های شخصی خود می‌داند، از آن جهت که در بدو ورود خودروی لوکس مختص تردد مهمانان ویژه را تبدیل به ماشین شخصی خود می‌کند.

قطعا خوی اشرافیگری در شهرداری پایتخت فرهنگی ایران، دردی از مشکلات شهروندان را مرتفع نکرد بلکه بی تدبیری در امر امرار و معاش کاسبان اطراف حرم مطهر که بن بستی یک شبه به نام خط ۳ BRT را رقم زد، نتیجه همین طبع است.

امروز کشور تشنه ورود جوانان تازه نفسی هست که بار‌ها آمادگی خود را برای به دست گرفتن سکان عرصه‌های مدیریتی کشور اعلام کرده اند.

وضع قانون بازنشستگی فرصت خوبی را برای وارد میدان کردن نسل جوان با اهداف و اندیشه‌های نو فراهم می‌کند. نسلی که آموخته است کار تیمی رمز موفقیتی در بکارگیری ظرفیت ها‌ست.

نه اینکه حتی با امتناع از حضور در جلسات شورا یکه تازی کنند؛ و به سبک رجل کارگزار آنقدر مردم را کم رنگ ببینند که حاضر نباشند در حتی یک نشستی خبری با مردم سخن بگویند و خود را مالک اموال بیت المال بدانند تا آنجا که روزنامه مردمی شهرآرا که باید معرف توانمندی‌ها و ارائه ظرفیت‌های مردم مشهد باشد و ضعف‌ها را به مسئولان و مدیران شهری گوشزد کند، به اختیار تام خود درآورند تا تیتر یک آن تیتر صفحه اینستاگرام آقای شهردار باشد.

اما اصرار ماندن جناب شهردار در این سِمَت چیزی جز تداوم این رویکرد غلط نیست که مشهد و مردمانش را دستمایه رسیدن به قدرت صرف و انباشت‌هایی بادآورده می‌کند.

مشهد سکوی پرتاب به سوی امیال برخی مدیران نیست و اگر این مسیر بیشتر ادامه یابد مردم این گوی و میدان را از آن‌ها که این امانتِ خدمت را به دست شان سپرده اند پس خواهند گرفت.

آنچه در حال حاضر شورای شهر می‌بایست به آن اقدام کند، انتخاب فردی فارغ از نقاط ضعف مذکور است. تا ان شاءالله خسارت ضعف‌ها و فرصت سوزی‌های ایامی که گذشت مرتفع گردد.

قطعا دانشجویان مومن انقلابی تکرار اشتباهات که بوی خیانت به شهرمان را می‌دهد تحمل نخواهند کرد و هم صدا با مردم اقدام جدی تری را در پیش خواهد گرفت.
 
والسلام علی من تبع الهدی


بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور

جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه منتظری
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان
جامعه اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

بسیج دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی
جامعه اسلامی دانشگاه منتظری
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار