خبرهای داغ:
توزیع نامناسب خوراک دام در نیم بلوک مشکلاتی برای دامدارن ایجاد کرده که اقدام جدی مسئولان جهادکشاورزی در این بخش را می طلبد.
کد خبر: ۹۰۷۱۸۸۶
|
۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، در پی انتشار اخباری مبنی برتوزیع 11 تن نهاده سبوس یارانه ای دربین برخی از دامداران خضری دشت بیاض وبخش نیم بلوک خبرنگار ما گفتگویی با برخی از دامداران انجام داده است.

به گفته اکثر دامداران این نهاده به صورت گزینشی به برخی از دامداران تحویل شده است و این موضوع ، اعتراض شدید اکثر دامداران شهر را به دنبال داشته است.

آقای صفری از دامداران روستای" کلاته ملا" با انتقاد از نحوه توزیع نهاده سبوس در بین دامداران اظهار داشت: متاسفانه 6 ماهه اول سال  سپری شده است که موفق به خرید حتی یک کیلو سبوس یارانه ای برای دام های خود نشده ام !؟‌

وی میگوید: از ساعت 6صبح در نوبت گرفتن فقط 50کیلو سبوس یارانه ای هستم که متاسفانه با حواله 50کیلویی کیسه 40کیلویی دریافت کردم و از 10کیلوی دیگر سبوس یارانه ای خبری نیست.

نارضایتی دامداران از توزیع ناعادلانه نهاده سبوس یارانه ای در نیم بلوک

وی می افزاید: قیمت آزاد سبوس در بازار کیلویی 1300تومان است ولی قیمت هر کیلو سبوس یارانه 900 تومان است.

آقای بنی اسدی دامداری دیگر از روستای گزنشک با داشتن 30راس دام سبک است در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج می گوید: وقتی با خبر شدم که 11تن سبوس یارانه ای در جهاد کشاورزی خضری دشت بیاض توزیع می شود بلافاصله برای خرید اقدام کردم که وقتی جلوی انبار تعاونی رسیدم با انبوهی کیسه روبرو شدم که متاسفانه با حواله 50کیلویی کیسه 44کیلوگرمی به من فروخته شد که نمیدانم 6کیلوی دیگر کجا رفت و کسی هم پاسخگو نیست.

آقای "عباسی" از خضری دشت بیاض که بیشترین دام را دارد و سال گذشته هم به عنوان دامدار نمونه شناخته شده میگوید: 200راس گوسفند دارم بطوری که جهاد کشاورزی حواله 50کیلویی را به من داد ولی درشرکت خوراک فروشی کیسه 40کیلویی با 10کیلو کمتر به من فروخته شد که این حواله یک وعده دام هایم نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید فکر جدی تری بردارند ادامه داد: من به عنوان قشر جوان نیاز به حمایت بیشتر مسئولین دارم و در این اوضاع چرا باید فقط یک کیسه سبوس یارانه ای ؟ چرا دامدارانی که دام زیاد دارند فقط یک کیسه ؟ چرا مسئولین جوانان را تشویق به اشتغالزایی می کنند و برای توزیع خوراک های دام هایشان باید یکروز کامل منتظر یک کیسه سبوس باشند و دچار مشکل شوند؟

نارضایتی دامداران از توزیع ناعادلانه نهاده سبوس یارانه ای در نیم بلوک

دیگر دامداری که از کرغند مسافت زیادی را طی کرده است میگوید: چرا با وجود این همه مردم روستا که صف کشیده اند فکر جدی تری برداشته نمی شود و یا حداقل به شورا یا دهیار روستاها این خوراک ها تحویل داده نمی شود؟!

آقای"مربوطی" با بیان اینکه امروز یک وانت کرایه کردم تا به خضری دشت بیاض برای گرفتن سبوس بیاییم گفت: متاسفانه از ساعت 6صبح در نوبت گرفتن این محصول هستیم که الان ساعت 12ظهر است و نوبت گرفتن کیسه 50کیلویی سبوس ما به 40کیلویی تبدیل شده است.

وی می گوید: اگر میدانستم اینقدر کم سبوس به دام هایمان میدهند هرگز مراجعه نمی کردم .

"آبزیرکان" سرپرست جهاد کشاورزی بخش نیم بلوک میگوید: 11تن سبوس یارانه ای سهمیه آبان ماه برای کل بخش نیم بلوک تحت پوشش مرکز جهاد کشاورزی خضری دشت بیاض و نیم بلوک است که بین 200هزار راس دام توزیع شده است و  50درصد از مراجعه کنندگان دامدار برای گرفتن سبوس یارانه ای از روستاهای کرغند ، گزنشک و خشکان بوده اند.

این مهم، پاسخگویی و اقدام جدی مسئولان جهادکشاورزی برای رسیدگی به مشکلات دامداران در این بخش را می طلبد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها