خبرهای داغ:
جعفری گفت: در مجموع سه هزار و 300 خانه ورزش روستایی وجود دارد که امیدواریم با نگاه به ظرفیت‌های قانونی اماکن ورزشی در روستاهای بالای هزار نفر تجهیز اماکن روستایی انجام شود و در حال حاضر میزان اعتبار تجهیز هر خانه ورزش روستایی ۱۰ میلیون تومان می باشد.
کد خبر: ۹۰۷۱۹۵۰
|
۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، درمراسمی با حضور غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، اکرم نجفی مدیرکل روستایی استاندار قزوین، مریم بیدخام مدیرکل اجتماعی استانداری قزوین، عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان

وسایل ورزشی در قالب ۳۵ دستگاه خودرو به روستاها استان ارسال شد.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی در این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با همراهی ویژه مسوولان در تلاش هستیم با کشورهایی که درای فرهنگ مشترک هستیم، بازی‌های بومی محلی را به ثبت بین‌المللی برسانیم.

وی گفت: بازی‌های بومی باید مورد توجه قرار گرفته و با رویکرد مباحث فرهنگی و اجتماعی توسعه یابند و به ابزاری برای توانمندسازی افراد و آموزش مهارت‌های زندگی تبدیل شوند.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی اظهار کرد: براساس آمارها تاکنون هزار و 100 بازی بومی محلی در سطح کشور شناسایی شده و فدراسیون ورزش روستایی هزار و 300 خانه ورزش ایجاد کرده و مجموعا سه هزار و 300 خانه ورزش روستایی وجود دارد که امیدواریم با نگاه به ظرفیت‌های قانونی اماکن ورزشی در روستاهای بالای ۱۰۰۰ نفر تجهیز اماکن روستایی انجام شود و در حال حاضر میزان اعتبار تجهیز هر خانه ورزش روستایی ۱۰ میلیون تومان می باشد.

 

تجهیز ۳۵ خانه ورزشی روستایی به امکانات مورد نیاز 

عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین در این مراسم گفت: امسال ۴۰ خانه ورزش روستایی از این وسایل برخوردار شده که این تعداد در سال گذشته هشت خانه ورزش روستایی در استان بود.

وی عنوان کرد: تا پایان امسال هم ۳۵ خانه ورزشی روستایی به امکانات مورد نیاز ورزشی مجهز می شوند و تلاش می کنیم مجموع خانه های ورزشی به ۱۰۰ خانه برسد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین افزود: ۲۵ پروژه ورزش روستایی دراستان آماده افتتاح شده و با برنامه ریزی انجام شده هردو هفته یک طرح به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است این وسایل شامل فوتبال دستی، وسایل بدنسازی، تنیس روی میز، تشک تاتامی، دارت، میز شطرنج می باشد که جهت توزیع در روستاها استان ارسال شد که مجموعا 210 میلیون تومان و به تفکیک برای هر روستا شش میلیون تومان هزینه شده است.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها