عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، می گوید: هیچ ارتباط منطقی بین تولید و واردات در برخی از کالاها وجود ندارد؛ بلکه رانتی که در واردات کشور است باعث می شود اقلام مصرفی بیش از نیاز وارد کشور شود.
کد خبر: ۹۰۷۱۹۷۰
|
۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدصادق حسنی جوریابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه ما به عنوان نمایندگان مردم حامی کشاورزان هستیم، درباره تاثیر ممنوعیت کشت برنج در مناطق غیر شمالی کشور و تاثیر آن بر واردات برنج، خاطرنشان کرد: بحث ممنوعیت کشت برنج در مناطق غیر شمالی امسال هم مطرح شد، ولی به دلایل مختلف سخت گیری زیادی روی آن نشد.

ممنوعیت کشت برنج ربطی به واردات ندارد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ممنوعیت کشت برنج در شهرهای غیر شمالی ربطی به واردات این محصول ندارد بلکه بیشتر بحث مصرف آب در این خصوص مطرح است. در واقع چون مصرف آب برای کشت برنج بسیار بالاست، به منظور کنترل مصرف آب این طرح مطرح شد وگرنه ما محدودیتی برای کشت برنج قایل نیستیم؛ چراکه برنج هر چه بیشتر تولید شود، سطح تولید افزایش پیدا کرده و باعث می شود به خودکفایی در این زمینه برسیم.

 

محدودیتی برای کشت برنج قایل نیستیم

در نظر گرفتن کشت جایگزین برای شالیزارها

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، درباره معرفی کشت جایگزین به جای برنج گفت: در شالیزار به جر برنج چیز دیگری کشت نمی شود و در نظر گرفتن کشت جایگزین برای شالیزارها تقریبا غیرممکن است؛ به همین دلیل در صورت اجرای این طرح به صورت جدی، دولت باید ضرر و زیان کشاورز را جبران کند.

نبود ارتباط منطقی بین تولید و واردات 

جوریابی احتمال ایجاد ارتباط بین ممنوعیت تولید برنج در شهرهای غیرشمالی و افزایش واردات را منتفی دانست و افزود: هیچ ارتباط منطقی بین تولید و واردات وجود ندارد؛ بلکه رانتی که پشت واردات کشور است باعث می شود اقلام مصرفی بیش از نیاز وارد کشور شود.

ارسال نظرات