عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اصلاح ساختار شهرسازی در کشور به ویژه پایتخت، زمانی ۷۰ ساله می طلبد و این نیازمند برنامه ریزی مدیریت شهری است.
کد خبر: ۹۰۷۱۹۷۳
|
۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدحسین افضلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به روند ساختمان سازی در پایتخت و مسئله استانداردسازی ساختمان با وجود احتمال بروز زلزله، گفت: بحران زلزله از جمله حوادثی است که از ابعاد مختلف هزینه‌های جبران ناپذیری را به جامعه تحمیل می کند، حال به نظر می آید مسئولان ما نیز از خطرات احتمالی و حوادث رخ داده، درس عبرت نمی گیرند.

شناسایی تمام گسل های فعال پایتخت/بررسی محدوده اثرگذاری گسل ها بر ساختمان های تهران

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در چند سال اخیر اقدامات عملیاتی و مطالعاتی قابل قبولی در بحث زلزله پایتخت صورت گرفته و تمام گسل های فعال تهران شناسایی و محدوده اثرگذاری و فعالیت آن ها مشخص شده است.

بی توجهی شهرداری تهران به کارهای تحقیقاتی درباره ابعاد زلزله احتمالی پایتخت

وی ادامه داد: حال متأسفانه نتیجه کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی درباره ابعاد زلزله احتمالی پایتخت، به هیچ وجه به صورت عملیاتی پیگیری نشده و این مسئله جای تأمل دارد که شهرداری تهران به چه میزان به وظایف و تعهدات خود را این حوزه عمل کرده است.

افضلی افزود: امروز تمام کلانشهرها در گیر بی توجهی و عدم برنامه ریزی در حوزه ساخت و ساز بر روی نقاط پرخطر و گسل هستند، از این رو این مسئله باید توسط دستگاه های مربوطه مورد عنایت جدی قرار گیرد.

انبوه سازان باید شیوه ساختمان سازی را تغییر بدهند

در شرایط کنونی برخی از نقاط پایتخت در وضعیت قرمز در حوزه زلزله قرار دارند، از این رو انبوه سازان باید شیوه ساختمان سازی را تغییر بدهند

وی با هشدار نسبت به  عملکرد انبوه سازان در تهران، گفت: در شرایط کنونی برخی از نقاط پایتخت در وضعیت قرمز در حوزه زلزله قرار دارند، از این رو انبوه سازان باید شیوه ساختمان سازی را تغییر بدهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: امروز شرایط به گونه ای است که ساخت و سازها باید کنترل و مدیریت شود تا در صورت بروز زلزله، کمتری آسیب به شهر و شهروندان برسد.

رویکرد درآمدزایی شهرداری تهران در بحث ساختمان سازی

افضلی با اشاره به رویکرد درآمدزایی شهرداری تهران در بحث ساختمان سازی، تصریح کرد: درآمد شهرداری در برابر هزینه های احتمالی زلزله بسیار ناچیز است، از این رو قطعا در بحث شهرسازی و معماری تهران نیازمند بازنگری هستیم.زیرا در بسیاری از شهرهای بزرگ جهان، نوع معماری، نظم را به مردم تحمیل می کند، اما متأسفانه روند شهرسازی ما در ایران به صورت نامنظم است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به طور حتم اصلاح ساختار شهرسازی در کشور به ویژه پایتخت، زمانی 70 ساله می طلبد و این نیازمند برنامه ریزی شهرداری و مدیریت شهری است.

ارسال نظرات