مدیرکل بیمه سلامت استان در آئین تجلیل از۹۴ هزار نفر بیمه شده ی صندوق کارکنان دولت در استان برگزیدگان مسابقه انشاءنویسی با موضوع بیمه سلامت که در دبیرستان دوره اول شهید باهنر یاسوج برگزار شد تعداد بیمه شدگان صندوق کارکنان دولت در استان را ۹۴ هزار نفر اعلام کرد و گفت:از این تعداد ۴۹ هزار نفر آن از کارکنان آموزش و پرورش استان و خانواده‌های آنان است.
کد خبر: ۹۰۷۱۹۹۳
|
۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶
یدالله حسینی با بیان اینکه از مجموع ۵۱۹ هزار نفر بیمه شده بیمه سلامت استان ۹۴ هزار نفر آن را کارکنان دولت در استان تشکیل می‌دهند افزود:از مجموع بیمه شدگان بیمه سلامت استان ۹۴ هزار نفر از کارکنان دولت سرانه پرداخت می‌کنند وبیمه بیمه شده گان صندوق‌های روستائی، همگانی وسایر اقشار به صورت رایگان است.
حسینی اضافه کرد:بیش از ۵۰ درصد از بیمه شدگان صندوق کارکنان دولت در کهگیلویه و بویراحمد را کارکنان آموزش وپرورش و خانواده‌های آنان تشکیل می‌دهند.
وی گفت: سالانه بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال بابت خدمات درمانی سطح یک به ۳ هزار و ۴۴۴ بیمه شده روستایی در استان هزینه می‌شود.
حسینی از افزایش ۵ برابری خدمات بهداشتی و درمانی به روستائیان با اجر‌ای طرح تحول سلامت خبر داد و گفت:همچنین میزان سرانه درمان در طرح پزشک خانواده روستایی و شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر در استان از ۲۱۰ هزار ریال پیش از اجرای طرح تحول سلامت هم اکنون به بیش از ۹۶۰ هزار ریال افزایش یافته است.
مدیرکل بیمه سلامت استان افزود:در این مسابقه بیش از ۷۰۰ دانش آموز پسر و دختر با موضوع جایگاه بیمه، نقش جامعه، چالش‌ها و راهکار‌های توسعه بیمه سلامت انشاءنویسی کردند.
مدیرکل آموزش وپرورش استان هم گفت:بیش از ۴۱ هزار و ۵۹۶ نفر از دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد زیرپوشش بیمه درمانی و سلامت اعم از اصلی و تبعی قرار دارند که بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از آنان بیمه شده اصلی هستند.
هادی زارع پور افزود:۱۵۰ هزار و ۳۰۰ دانش آموز در مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه، فنی و حرفه ای، کار و دانش، بزرگسالان، آموزش از راه دور، غیرانتفاعی و پیش دبستانی در کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون در حال تحصیل است.
ارسال نظرات