استاندار کهگیلویه وبویر احمد در نشست اختصاص 280 میلیارد ریال به طرحهای عمرانی چرامشورای اداری شهرستان چرام که باحضورمدیران استانی ،شهرستانی ونماینده شهرستانهای کهگیلویه بهمئی چرام و لنده در سالن اجتماعات شبکه بهداشت ودرمان این شهرستان تشکیل شد گفت: این اعتبار در بخش‌های مختلف ملی به حوزه های مختلف از جمله راه‌های مواصلاتی اختصاص می یابد.
کد خبر: ۹۰۷۲۰۱۵
|
۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
علی محمد احمدی افزود: بخشی از این اعتبارات هم به طرح‌های حوزه آب، اداری و بیمارستانی اختاص داده شده که در همین راستا حدود ۲ میلیارد تومان برای بیمارستان چرام در هفته آینده تخصیص داده می‌شود.
احمدی بیان کرد: تخصیص بالای ۵۰ درصد اعتبارات تملک دارایی در طول ۱۰ سال گذشته تا این وقت از سال بی سابقه بوده، اما با وجود همه مشکلات، امسال دولت این برنامه را با اولویت طرح‌هایی که هم راستا با اقتصاد مقاومتی هستند در دستور کار قرار داد.
وی اضافه کرد: شهرستان چرام یکی از مناطق کم برخوردار استان است، اما در حوزه‌های مختلف آموزش عالی، راه ها، کشاورزی و خدمات شهری سرمایه‌گذاری‌های مناسبی شده است، اما کافی نیست.
استاندار با اشاره به اینکه عمده مشکلات در بحث راه‌ها است بیان کرد: با رویکرد جدید اداره کل راه و شهرسازی برای سرعت بخشیدن به روند تکمیل طرح‌های راه سازی شهرستان تلاش می‌شود.
وی اضافه کرد: در بحث طرح‌های کشاورزی نیز به دنبال شناسایی فرصت‌های جدید و مسیر‌های جدیدی هستیم.
احمدی بیان کرد: در حوزه ورزشی نیز با پیگیری‌های نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، اعتباری نزدیک به ۲۸ میلیارد تومان از محل منابع ملی، اعتبار شاخص‌ها و توازن منطقه‌ای و استانی به چرام اختصاص می‌یابد.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه بهمئی چرام ولنده در این نشست نیز باتاکیدبرلزوم وحدت و پرهیز از دامن زدن به مسائل سیاسی گفت: طرح‌های ارزشمندی درشهرستان چرام درحال اجرا است که لازم است مدیران دستگاه‌های اجرایی باتامل وهمکاری در به ثمر رساندن آن‌ها کوشا باشند.
عدل هاشمی پور پیشرفت جاده چرام به دهدشت را رضایت بخش دانست وگفت: در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود وامید است عملیات اجرائی جاده‌های مهم دیگری نظیر آب حیات بانظارت بیشتر مسئولان اداره راه تسریع یابد.
وی احداث بیمارستان را حق مردم این شهرستان دانست و تاکیدکرد: باتلاش وپیگیری موفق به اخذ دومیلیاردتومان برای مرحله اول احداث این بیمارستان شدیم که انتظار می‌رود هرچه سریعتر اجرایی شود.
نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: مطابق سیاست‌های دولت وبرنامه ریزی‌های مناسب وتوجه ویژه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی پیشرفت گازرسانی شهرستان از ۴۶%به ۹۴% رسید.
فرماندار چرام نیز در این نشست اختصاص ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های نیمه تمام شهرستان چرام را مهمترین ره آورد سفر و بازدید استاندار و هیات همراه به شهرستان چرام دانست وگفت: امیدواریم با تزریق این اعتبار به طرح‌های نیمه تمام شاهد تکمیل وافتتاح آن‌ها در دهه فجر امسال باشیم.
هادی فتاحی اصل تکمیل جاده دهدشت چرام، تصفیه خانه آب شهر سرفاریاب و روستا‌های حومه، جاده طسوج و دمه -میان تنگان را از جمله طرح‌های نیمه تمام شهرستان برشمرد و افزود: با تکمیل وبهره برداری از این طرح‌ها شاهد رشد وتوسعه خوبی در شهرستان خواهیم بود.
وی با اشاره به مشکلات اساسی شهرستان چرام اضافه کرد: از مشکلات اساسی در شرایط فعلی بحث نظارت بر بازار و قیمت‌گذاری‌ها در این شهرستان است که برخی از دستگاه‌های اداری ذیربط در چرام وجود ندارند.
فرماندار چرام، تعزیرات، امور عشایر، مالیات و صنعت و معدن را از جمله این ادارات برشمرد و گفت: راه اندازی این ادارات برای شهرستان ضروری هستند.
ارسال نظرات