معاون دادگستری لرستان گفت: هدف اصلی کار قضات و کارشناسان دادگستری یک چیز و آن تمیز دادن حق از باطل است.
کد خبر: ۹۰۷۲۰۴۴
|
۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، رحیم عزیزی امروز در همایش روز کارشناس که در سالن اجتماعات بانک تجارت برگزار شد،  اظهار کرد: در این دنیا هیچ کس آشنا به تمام علوم  نیست، در دستگاه قضا نیز قاضی آشنا و مسلط به حقوق هست اما به همه علوم احاطه ندارد.

وی در ادامه به اهمیت جایگاه کارشناسان دادگستری در امر قضاوت اشاره کرد و گفت: در تمام مواردی که قاضی علم به مسأله ندارد از نظر کارشناسان استفاده می‌شود.

معاون دادگستری لرستان ضمن اشاره به اینکه تهدیدات مختلفی کارشناسان دادگستری را تهدید می‌کند،گفت: کارشناسان باید با صداقت، درستکاری و علمی بودن مسئله به حل و فصل پرونده های دستگاه قضایی کمک کنند.

عزیزی با تاکید بر این موضوع که هدف اصلی کار قضات و کارشناسان دادگستری یک چیز و آن تمیز دادن حق از باطل است، عنوان کرد: شناخت و تشخیص این دو مسئله از هم مهمترین کار و هدفی بوده که وابسته به نظرات کارشناسان است که بحمدالله کارشناسان استان پاکدست، درستکار و علمی هستند.

وی با اذعان این مطلب که گفتار و کردار کارشناس باید با یک شخص عادی تفاوت داشته باشد، ادامه داد: انتظار مردم رعایت عدالت ، حق و حق گویی است و نظرات کارشناسان در در این موضوعات تاثیر مستقیم دارد.

این مسوول در پایان گفت: نظرات کارشناسان زیر بنای امر قضاوت است و این نظرات باید صریح، شفاف و قاطع باشد که به امر قضاوت کمک کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات