معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۹۶ پرونده احتکار به ارزش ۴۹۰ میلیارد ریال در لرستان تشکیل شد
کد خبر: ۹۰۷۲۰۴۶
|
۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، فریبرز حسامی  امروز در ستاد تنظیم بازار استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار با بیان اینکه تعداد بازرسی‌ها 32 درصد نسبت به هفت‌ماهه سال گذشته افزایش داشته است اظهار داشت: تخلفات 30 درصد افزایش داشته و ارزش ریالی پرونده‌ها سال گذشته 46 میلیارد ریال و هفت‌ماهه امسال 518 میلیارد ریال بوده که افزایش بسیار قابل‌ملاحظه‌ای دارد.

وی افزود: از مجموع تمام پرونده‌ها، احتکار 96 پرونده با 490 میلیارد ریال، قاچاق دو هزار و 279 مورد بازرسی انجام و 149 پرونده با 2.6 دهم میلیارد ریال ارزش تشکیل‌شده است، همچنین در راستای آرد و نان پنج هزار و 604 مورد بازرسی صورت گرفته و  467 پرونده به ارزش دو میلیارد ریال تشکیل‌شده است.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: هشدار بحث تخلف و کم‌فروشی نان بسیار فاحش است و شاید عمومیت پیداکرده که دستور برای بررسی و افزایش نهاده‌های این بخش ضروری است؛ باید به بحث نان پرداخته شود تا تخلفات به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه 20 درصد تخلفات مربوط به گران‌فروشی، 31 درصد عدم درج قیمت و هفت درصد مربوط به تقلب بوده است تصریح کرد: در بحث درج قیمت بسیار وضعیت بازار نامناسب است، علت اینکه تخلفات متعددی را ارجاع به مجموعه تعزیرات می‌دهیم عدم قطعیت و هرج‌ومرج قیمت بین کسبه و تنوع خرید است بنابراین باید راهکارهای اساسی در این زمینه ارائه شود.

حسامی تصریح کرد: باید اتحادیه‌ها و اتاق اصناف گشت مشترک داشته و بازرسی و مشکلات در شورای تنظیم بازار مطرح شود، ما با این توان و تعداد پرسنل امکان نظارت بر تمام بازار را نداریم که باید اتحادیه‌ها ورود کنند و بررسی میدانی از هر رسته داشته تا مشکلات مرتفع شود.

وی بابیان اینکه تمرکز بر روی کالاهای اساسی است گفت: حدود شش تا هفت طرح در دستور کار قرار داده‌ایم که می‌توان به طرح نظارتی لاستیک، کود شیمیایی، انبار و تره‌بار و کالاهای اساسی اشاره کرد، همچنین باید از چندین سامانه ازجمله سامانه جامع انبارها و سامانه جامع تجارت رونمایی و حدود 10 گشت مشترک لحاظ شده که رسیدگی به شکایات را در صدر قرار داده‌ایم تا بتوان در اسرع وقت به شکایات کتبی رسیدگی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات