رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با اشاره به جوجه‌ریزی ۳ میلیون و ۲۹۰ هزار قطعه‌ای در مرغداری‌های لرستان گفت: ۶ هزار تن گوشت مرغ تا پایان مهرماه در لرستان تولید شد.
کد خبر: ۹۰۷۲۰۴۹
|
۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، عبدالرضا بازدار  امروز در ستاد تنظیم بازار استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد بابیان اینکه در حال حاضر تأمین کود و اقلام پشتیبانی امور دام مقداری با کندی صورت می‌گیرد اظهار داشت: بخش خصوصی ظرفیت پرداخت بهتری دارد ولی حمل دولتی با مشکلاتی در پرداخت مواجه است.

وی افزود: وضعیت حمل به‌کندی صورت می‌گیرد که در این راستا تلاش شده و قول‌های از مبادی ورودی گرفته‌ایم که کمک کنند تا بتوانیم مشکل نهاده‌مان را حل کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان عنوان کرد: در سامانه پایشی که داریم بعد از نابسامانی‌هایی که در راستای توزیع نهاده وجود داشت، دولت برنامه‌ریزی خوبی انجام و حدود 25 کالا را مشمول ارز دولتی کرد که حدود 18 قلم کالا مربوط به جهاد کشاورزی است.

وی بیان کرد: توانستیم 657 محموله ذرت، جو و کنجاله سویا از طریق واردکننده بخش خصوصی وارد استان کنیم و پایش‌هایی را صورت داده‌ایم که این نهاده‌ها به چه صورت توزیع شود، بر اساس بررسی‌های انجام‌شده 96 مورد مغایرت قیمتی داشتیم و 19 مورد اصلاً وارد استان نشده است که این موضوع را در تعزیرات حکومتی تحت پیگرد قانونی قراردادیم.

بازدار تصریح کرد: روند شفافی از مبادی ورودی تا زمانی که محموله به دست مصرف‌کننده می‌رسد وجود دارد به‌طوری‌که قیمت‌ها، میزان کرایه و سودی که برای واردکننده است مشخص است.

وی خاطرنشان کرد: طی دوماهه گذشته بیش از 10 هزار تن ذرت، سه هزار تن سویا و سه هزار تن جو وارد استان شده است، پنج هزار و 700 تن برنج، پنج هزار تن شکر، 280 تن مرغ منجمد، 600 تن ذرت و هزار و 300 تن جو در انبارهای استان وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: سه میلیون و 290 هزار قطعه جوجه ریزی در مهرماه انجام‌شده و شش هزار تن گوشت مرغ در پایان مهرماه تولیدشده و باوجوداینکه مصرف استان چهار هزار و 500 تن است در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: 11 محموله گوشت گرم از ابتدای شهریورماه تاکنون وارد استان شده که 75 تن توزیع‌شده است همچنین110 تن گوشت گوساله منجمد در استان وارد و 29 هزار تن برای مصرف‌کننده توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات