نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در شصت و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفت: راهپیمایی اربعین شکوه حضور جمعیت شیعه از ۴۰ کشور جهان است که این حضور کانون دیپلماسی فرهنگی جهان تشیع به حساب می آید.
کد خبر: ۹۰۷۲۰۵۹
|
۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم با بیان اینکه یکی از راهبرد های استکبار برای مهار تشیع گسترش اسلام هراسی و ایران هراسی است، اظهارداشت: هیچ واقعه تاریخی و آموزه دینی را نمی توان مثال زد که بتواند محبان اهل بیت را از سراسر جهان دور هم جمع کند.

وی افزود: استکبار جهانی برای دورکردن ملت عراق از مردم ایران در تلاش است که با ایجاد نگرانی ها بین شیعیان ، اسلام هراسی و ایران هراسی را گسترش دهد.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه آمریکا تلاش دارد برای استقرار نیروهای خود در عراق دوستی دولت ایران و عراق را تهدید جلوه دهد تصریح کرد: دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی، تضعیف دولت شیعه عراق ، تقویت مخالفان برای تجزیه عراق ، تبلیغ داعش بعنوان نماد اسلامیت از جمله اهداف استکبار برای مهار تشییع و کاهش دوستی ایران و عراق است

امام جمعه تبریز با اشاره به سفر خود به منطقه شلمچه برای بازدید های موکب های اربعین گفت: این راهپیمایی امنیت آور مظهر اقتدار و عظمت اسلام و شیعیان است بطوریکه همراه با خیل عظیم مشتاقان زیارت عتبات عالیات از ایران حضور زائران جمهوری آذربایجان، ترکیه و پاکستان در مرز شلمچه شکوه و جلوه خاصی داشت.

وی در ادامه با اشاره سالروز شهادت آیت الله قاضی طباطبایی در دهم آبان‌ماه گفت:آیت الله سید محمدعلی قاضی طباطبایی طلایه دار شهدای محراب است که نقش بسیار مهمی در هدایت مبارزات مردم آذربایجان علیه رژیم پهلوی داشت.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: این شهید بزرگوار به دست گروهک فرقان به شهادت رسید که برای پاسداشت خدمات این علامه مجاهد روز ۵ شنبه مقارن سالروز شهادت ایشان در مسجد مقبره تبریز مراسمی یادبودی با حضور اقشار مختلف مردم و با نقش آفرینی دستگاه های فرهنگی برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات