خبرهای داغ:
سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان شاهرود:

کتاب خوانی تاثیربسزایی در رشد وتوسعه فرهنگی دارد

سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان شاهرود گفت: فرهنگ، هویت یک ملت محسوب می‌شود و یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مساله کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه در جامعه است.
کد خبر: ۹۰۷۲۱۷۷
|
۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
کتاب خوانی تاثیربسزایی در رشد وتوسعه فرهنگی داردبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رضا مهدیان در دومین نشست هماهنگی برنامه‌های هفته کتاب وکتاب خوانی با مسؤل اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود در محل سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی باعث افزایش سطح اطلاعات مردم خواهد شد و تاثیر به سزایی نیز در تصمیم گیری‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و سایر بخش‌های زندگی آن‌ها خواهد داشت. همچنین به پیشرفت کشور در عرصه‌های علمی، هنری و فرهنگی کمک خواهد کرد.
وی افزود: درگیر کردن خانواده‌ها با موضوع کتابخوانی، مثل هر رویه تربیتی دیگر مهم است و چنانچه کتابخوانی از خانواده آغاز شود می‌تواند اثر ماندگار و مطلوبی داشته باشد.
سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان شاهرود، ضمن اهمیت ترویج کتابخوانی بیان کرد: میتوان با انجام کار‌هایی مانند ایجاد فضا‌های مطلوب و با نشاط برای مطالعه، دردسترس قرار دادن کتاب‌های جیبی و الکترونیکی در وسائل نقلیه شهری و بین شهری، ایجاد کتابخانه‌های سیار در پارک‌ها ومیادین ومکان‌های عمومی به این امر کمک بسیاری کرد.
مهدیان در ادامه افزود: با استقرار کتابخانه‌های سیار در مناطق محروم، برپایی نمایشگاه‌های کتاب با ارائه تخفیف‌های ویژه و... به رشد سرانه مطالعه و فرهنگ کتاب وکتابخوانی در جامعه کمک خواهد شد.
در ادامه این نشست رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود گفت: باتوجه به این که سرانه مطالعه در کشور پایین آمده است اگه بتوان فرهنگ کتاب وکتابخوانی رابالا ببریم، برخی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه با افزایش مطالعه، کاهش خواهد یافت.
سید ابراهیم موسوی تصریح کرد: در اهمیت کتاب و وجود کتابخانه‌ها در رشد و توسعه فرهنگ، هیچ شکی نیست و در این راستا رهبرمعظم انقلاب نیزتوجه ویژه‌ای به امر کتاب‌خوانی داشته و توصیه‌ها و رهنمون‌های باارزشی ارائه فرمود: ه‌اند.
در پایان این نشست مقرر شد همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی برنامه‌هایی از جمله رونمایی کتاب، برپایی نمایشگاه کتاب، تجلیل از کتابداران فعال، نشست کتابخوان، تجلیل از نویسندگان وبازدید از کتابخانه‌ها با همکاری هردو اداره انجام گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها