معاون آموزش دوره ابتدایی شاهرود:

برگزاری کارگاه‌های هم اندیشی، رویکردی برای بهبود کیفی فرایند آموزش و ارتقاء عملکردی آموزگاران

معاون آموزش دوره ابتدایی شاهرود گفت: برگزاری کارگاه‌های هم اندیشی رویکردی برای بهبود کیفی فرآیند آموزش و ارتقاء عملکردی آموزگاران است.
کد خبر: ۹۰۷۲۱۸۵
|
۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
کارگاه‌های هم اندیشی رویکردی برای بهبود کیفی فرایند آموزش و ارتقاء عملکردی آموزگارانبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ از آغاز سال تحصیلی ۹۷-۹۸ سلسله کارگاه‌های هم اندیشی به منظور بهبود کیفی فرآیند آموزشی و ارتقاء عملکردحرفه‌ای معلمان دوره ابتدایی در روز‌های پنجشنبه، از سوی کارشناسی گروه‌های آموزشی دوره ابتدایی شاهرود، برنامه ریزی و اجرا می‌گردد با برگزاری اولین کارگاه آموزشی آموزگاران دوره‌های اول و دوم ابتدایی در دبستان شهید همت این شهرستان، تعداد ۲۵۹ نفر از معلمان ابتدایی شهرستان، به بررسی و هم اندیشی بر اساس آخرین تغییرات کتب درسی و اهداف پیش بینی شده برای دوره ابتدایی در سند تحول بنیادین به آسیب شناسی و ارائه راهکار در خصوص اجرای مطلوب طرح و برنامه‌های خاص هر پایه تحصیلی پرداختند.
این رایزنی‌ها و تبادل اندیشه در خصوص طرح ارتقای قرآن پایه سوم و بررسی روش‌های تدریس قرآن، فارسی و ریاضی از جمله موضوعات مطرح شده در نشست‌های تخصصی معلمان پایه‌های مختلف انجام شد.
در حاشیه این کارگاه ها، علی اصغر رضائی معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش شاهرود، با اشاره به شعار معاونت آموزش ابتدایی اداره کل در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ تحت عنوان «تمرکز بر تدبیر، نظارت بر اجرا، کیفیت بخشی با رویکرد نشاط، سلامت، رفاقت» به تشریح پیام‌ها و دغدغه‌ها و مأموریت‌های نهفته در دل این شعار پرداخته و بر برگزاری هدفمند این کارگاه‌ها به عنوان راهبرد اصلی کیفیت بخشی به فرآیند یاددهی یادگیری در مدارس ابتدایی و توجه بر تشویق‌های گروهی به جای تشویق‌های فردی و نیز ترویج رفاقت محوری و حذف رقابت محوری در بین دانش آموزان مخصوصا در دوره اول ابتدایی تأکید نمود.
وی ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و حضور ارزشمند همکاران شرکت کننده، مشارکت فعال کلیه معلمان گرامی را در ادامه کارگاه‌ها خواستار شدند.
در نشست پایانی و عمومی این کارگاه ها، محمدتقی کارشناس گروه‌های آموزشی دوره ابتدایی، مدیریت پوشه کار را به عنوان یک ابزار مهم و کلیدی در ارزشیابی کیفی- توصیفی عنوان کرده و بر جایگزینی تکالیف مهارت محور، هدفمند و معلم ساخته به جای تکالیف آماده و غیر استاندارد و استرس زا تأکید کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار