عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از ایده الکترونیکی کردن کتب درسی به دلیل کمبود کاغذ، تصریح کرد: چرا ایده‌هایی بدون توجه به شرایط اقتصادی مردم در آموزش و پرورش مطرح می‌شود؟!
کد خبر: ۹۰۷۲۲۱۲
|
۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از محلات ؛حجت الاسلام سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی  درباره ایده الکترونیکی کردن کتب درسی به دلیل کمبود کاغذ در کشور گفت: در هیچ کجای دنیا بحث الکترونیکی کردن کتب درسی اجرا نمی‌شود؛ در همه جا کتاب‌های کاغذی و مرسوم در مدارس مورد استفاده است زیرا دانش آموزان با کتاب الفت ویژه‌ای پیدا می‌کند؛ چنانچه گویا کتاب روح دارد و انسان با آن به مانند یک موجود زنده ارتباط می‌گیرد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: کتب الکترونیکی به هیچ وجه چنین نقشی را تا به امروز نتوانسته ایفا کند؛ بدون شک عمق یادگیری در کتب مرسوم بسیار بسیار بیش از آن چیزی خواهد بود که در کتب الکترونیکی مدنظر است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: از سوی دیگر تمام خانواده‌های دانش‌آموزان به امکانات مورد نیاز کتب الکترونیکی دسترسی ندارند؛ در حال حاضر، بسیاری از خانواده‌های محروم به نمایندگان مراجعه می کنند که حتی یک کامپیوتر هم نمی‌توانند تهیه کنند، پس چطور ایده‌هایی در آموزش و پرورش مطرح می‌شود که بدون توجه به شرایط اقتصادی مردم است.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش یا دولت بهتر است هزینه تأمین زیرساخت‌ها برای ایده کتب الکترونیکی و رواج آن در مدارس کشور را صرف تأمین اعتبارات برای تهیه کاغذ و چاپ کتب درسی کاغذی کنند.

سلیمی با بیان اینکه چرا باید مسیری را دنبال کنیم که روز به روز به فقرا آسیب بیشتری می‌زند، ادامه داد: دستگاه‌های مختلف در دولت باید برای تأمین کاغذ مورد نیاز کتب درسی همسو و هماهنگ باشند و همچنین برای تسهیل امور به یکدیگر کمک کنند.

 

 

ارسال نظرات