معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی ششمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی (رینوتکس) را فرصتی برای نگاه جدید به بخش اقتصاد دانش بنیان دانست و گفت: رینوتکس ابزاری برای رسیدن به اقتصاد دانش محور است.
کد خبر: ۹۰۷۲۲۲۳
|
۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی استانداری، علی جهانگیری در نشست خبری ششمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی RINOTEX2018 با بیان این مطلب اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان های صنعتی و تاثیر گذار در بخش اقتصادی همیشه در مسائل اقتصاد مبتنی بر بخش خصوصی حرف برای گفتن داشته است و ما امروز مصمم هستیم تا در مسیر ایجاد اکوسیستم فناوری که متاثر از اقتصاد دانش محور است قدم برداریم.

وی با اشاره به برگزاری سالانه این نمایشگاه گفت: ما از سال 93 به دنبال ایجاد اکوسیستم و فضای کسب و کار برای شکل گیری اقتصاد دانش بنیان هستیم و در همین راستا اقتصادی کردن فعالیتهای پژوهشی و تحقیقاتی در دانشگاهها را نیز پیگیری کرده ایم.

جهانگیری اضافه کرد: در گذشته توزیع یارانه، رانت، وام و ارز ارزان سبب شد تا آن گونه که باید  شاید به بخش خصوصی جهت داده نشود و چنین برداشت شده است که تکنولوژی صرفا با خرید ماشین آلات جدید ممکن است  و این نگاه ها امکان دانش بنیان شدن بخش خصوصی را سلب کرده است ، در حالی که اگر بخواهیم با رقبای جدید در دنیا رقابت کنیم، باید دانش تولید محصول را داشته باشیم.

جهانگیری ششمین نمایشگاه نوآوری وفناوری ربع رشیدی را فرصتی برای تعامل فناوران و سرمایه گذاران دانست و گفت: این نمایشگاه تلاش می کند تا بستر گفت و گوهای رودر روی فناوران و متقاضیان فناوری را فراهم کند، ما تلاش می کنیم تا در کنار نگاه اقتصادی با رویکرد فرهنگی نیز به این موضوع توجه کنیم چرا که ایجاد اکوسیستم فناوری در استان تنها با توجه به اقتصاد ممکن نخواهد شد و ما نیازمند ایجاد بسترهای فرهنگی نیز هستیم.

وی با اشاره به تحریم های صورت گرفته و شرایط اقتصادی حاکم بر کشور گفت: امروز بهترین فرصت برای فعالان عرصه فناوری و شرکت های دانش بنیان است تا از این فرصت برای تجاری سازی محصولات خود و ایجاد بازار استفاده کنند و ششمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی (رینوتکس) میتواند فرصتی برای تولید کالاهای تحریم شده و 1300 کالایی که واردات آن ممنوع شده است، باشد.

جهانگیری با بیان اینکه بسیاری از محصولات نوآورانه در همان ابتدا در دره فناوری سقوط میکنند، گفت: نباید انتظار داشت که هر محصولی که در نمایشگاههای فناوری ارائه می‌شود، بلافاصله به مرحله تجاری سازی برسد و شاید لازم باشد یک محصول برای تجاری سازی، بارها در نمایشگاه حضور داشته و معرفی شود تا بنگاهها پس از نیازسنجی، محصول مورد نیاز را شناسایی و تقاضا کنند.

وی از حمایت های بخش خصوصی در ارائه جوایز جشنواره ای که همزمان با این نمایشگاه برگزار می شود خبر داد و گفت: خوشبختانه امسال بار دیگر آقای علی پولاد جوایز اصلی جشنواره را متقبل شده است و آقای یونس ژائله نیز جایزه ویژه ای را برای برگزیدگان زون صنایع غذایی در نظر گرفته است.
 

ارسال نظرات