یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: دشمنان استکباری تلاش دارند این راهپیمایی مردمی اربعین را بایکوت رسانه ای کنند و هیچ تصویری از آن نشان ندهند چون نشان از تأثیر این حرکت در نابودی دشمنان اسلام حقیقی دارد.
کد خبر: ۹۰۷۲۲۲۷
|
۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی؛ حجت الاسلام ابراهیمی از اساتید حوزه و دانشگاه در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج با اشاره به حرکت ضد استکباری امام حسین(ع) در روز عاشورا گفت: ذات حرکت ابا عبدالله الحسین (ع) ضد طاغوت و ضد استکباری بود. اولین چیزی که در ابا عبدالله الحسین (ع) تجلی دارد ضدیت با ظلم و فراخوانی به عدالت است. بنابراین زیارت ابا عبدالله الحسین (ع) در اربعین و این تجمع بزرگ بهترین فرصت است برای این که یک شعار متحد و یگانه در جهت تحقق عدالت و به دنبال عدالت و عادل گشتن در آن جا به وجود بیاید.

وی با اشاره به اهمیت زیارت اباعبدالله(ع) افزود: به همین جهت است که روایات زیادی داریم که زیارت ابا عبدالله الحسین(ع) باعث بخشش گناهان می شود.

ابراهیمی اضافه کرد: دشمنان استکباری تلاش دارند این راهپیمایی مردمی اربعین را بایکوت رسانه ای کنند و هیچ تصویری از آن نشان ندهند چون نشان از تأثیر این حرکت در نابودی دشمنان اسلام حقیقی دارد.

این استاد حوزه خاطر نشان کرد: حرکت اربعین نشان گر عظمت اسلام، عشق و ایثار در راه اسلام است. یعنی وقتی شما یک جماعت ۲۰ میلیونی را می بینید که در آن زن، مرد، پیر، جوان، بیمار، سالم، پیاده، پابرهنه و سواره در حال حرکت هستند و این جماعت همه دست اعطا دارند و غذا و آب و ... به مردم می دهند در این جا چهره غیر انسانی و بی عقل داعشی به یک باره رنگ می بازد.

وی بیان کرد: وقتی از راهپیمایان اربعین سوال می شود که به کجا می روید می گویند که به زیارت یک شهید می رویم. خب این شهید چه کسی است؟ می گویند فردی بود که از او خواسته شد با ظلم بیعت کند و او بیعت نکرد و حتی زن و بچه خود را نیز آورد و در برابر ظلم به این شکل شهید شدند. صحرای کربلا در ذهن شان تصویر می شود. در آن جا چهره داعشیان امروز را می بینند و می بینند در برابر این داعشیان، امام حسین (ع) وجود دارد.

این استاد دانشگاه با اشاره به رابطه پیاده روی اربعین با ظهور حضرت مهدی(عج) گفت: نقطه هدف در راهپیمایی اربعین حرکت ابا عبدالله الحسین (ع) است و همه با آمدن نام ایشان یاد جریان ضد ظلم، عدالت طلبی، مظلومیت و طرفداری از مظلوم می افتند که در نتیجه این حرکت می تواند همه را حول محور عدالت خواهی جمع کند و به حرکت انتظار حضرت بقیه الله الاعظم (عج) سمت و سو بدهد.

وی عنوان کرد: پیاده روی اربعین حسینی تلاشی است در جهت تحقق ظهور و این خیلی مهم است چون ما گاهی منتظر ظهور هستیم بدون هر گونه اقدامی.

ابراهیمی با اشاره به کلام امام در رابطه با زمینه سازی برای ظهور گفت: انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) است همان طور که حضرت امام (ره) فرمود انقلاب ما مقدمه ساز دولت جهانی امام زمان (عج) است.

وی در پایان با اشاره به شعار اربعین خاطر نشان کرد: شعار اربعین امسال نیز حب الحسین یجمعنا است. یعنی عشق حسین همه ما را گرد هم می آورد. این گرد هم آمدن برای تحقق ظهور حضرت مهدی (عج) است.

ارسال نظرات