رئیس سازمان محیط زیست گفت: باید شرایط لازم برای پیوستن تالاب‎های لرستان به کنوانسیون رامسر مهیا شود که این مهم به تحقق برسد.
کد خبر: ۹۰۷۲۲۴۶
|
۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، عیسی کلانتری  امروز در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه کنوانسیون رامسر 60 عضو دارد و ما به تنهایی برای پیوستن تالاب‌های لرستان به این کنوانسیون تصمیم‎گیرنده نیستیم. اظهار کرد: به منظور ارتقاء زیستگاه‌ها و مناطق تحت حفاظت ضوابطی وجود دارد که در استان از طریق استانداری مشخص می‎شود، همچنین باید هماهنگی‎های لازم توسط منابع طبیعی، محیط زیست و سایر ارگان‎ها انجام و سپس به دبیرخانه شورای عالی محیط زیست ارسال شود.

رئیس سازمان محیط زیست بیان کرد: مواردی که بدون معارض بوده و در خصوص آن‎ها اجماع نظر وجود داشته باشد، در شورای عالی محیط زیست به ریاست رئیس جمهور مطرح و تصویب می‎شوند.

کلانتری خاطرنشان کرد: اما درصورتیکه دستگاه اجرایی ایرادی بگیرد، با توجه به اینکه در شورای عالی محیط زیست موضوعی بدون اجماع دستگاه‎های ذیربط به تصویب نمی‎رسد، باید در وهله اول موافقت آن دستگاه جلب شود.

وی ادامه داد: به همین منظور و با توجه به اینکه برای اجماع نظر دستگاه‎های اجرایی ذیربط تا حدودی بروکراسی اداری طولانی می‎شود، درصورتیکه این مهم در استان محقق شود، شورای عالی محیط زیست استقبال می‎کند.

رئیس سازمان محیط زیست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اتفاق خاصی در خصوص پیوستن تالاب‌های استان لرستان به کنوانسیون رامسر رخ نداده است، گفت: با توجه به تشکیل این کنوانسیون برای نخستین بار در شهر رامسر، به این نام نامگذاری شده است.

کلانتری افزود: با این وجود ما هم عضوی از 60 عضو این کنوانسیون هستیم که حق رأی داریم، از سویی پیوستن به کنوانسیون رامسر ضوابطی می‎خواهد که باید شرایط آن را فراهم کرد.

وی تاکید کرد: با این تفاسیر باید شرایط لازم برای پیوستن تالاب‎های لرستان به این کنوانسیون مهیا شود که این مهم به تحقق برسد.

رئیس سازمان محیط زیست در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تخریب تدریجی دریاچه گهر اظهار کرد: تنها موضوع وارد شدن رسوبات به دریاچه اصلی مطرح نیست، بلکه ایجاد شرایط بی‌هوازی نیز موجب تولید مواد عالی در دریاچه می‎شود و بنابراین باید با افزایش اکسیژن حلال در دریاچه گهر مانع از ایجاد مواد عالی در آن شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ایجاد مخاطرات زیست محیطی ناشی از واژگونی تانکرهای عراقی در محورهای لرستان بیان کرد: جلو این موضوع گرفته و کم شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات