ضرورت مدرن سازی شیوه های آمار برداری

معاون اقتصادی و محاسبات ملی مرکز آمار ایران در همایش گرامیداشت روز آمار دریاسوج گفت: بیش از ۵۰ سال از سالنامه‌ی آماری کشور میگذرد و هنوز شیوه‌های سنتی برای آمار برداری در کشور متداول است.
کد خبر: ۹۰۷۲۲۷۴
|
۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶
حسین زاده با اشاره به ضرورت مدرن شدن شیوه‌های آمار برداری و پرهیز از موازی کاری در این زمینه افزود: درصورت محقق شدن شیوه‌های مدرن سازی نظام آماری کشور به شکل ثبتی، مبنای پایگاه‌های اطلاعاتی دستگاه‌ها ایجاد و تولید آمار‌های تجمعی انجام می‌شود.
وی به آسیب‌های موازی کاری در جمع آوری آماراشاره کرد و گفت: با این شیوه احتمال از دست دادن اعتماد عمومی به عنوان سرمایه‌ی ارزشمند اجتماعی وجود دارد.
حسین زاده با بیان اینکه تامین ۵۰ درصد نیاز آماری کشور در مرکز آمارایران انجام میشود اضافه کرد: نیاز آماری ۳۵ درصد استان‌ها و ۱۵ درصد شهرستان‌ها نیز از منابع آماری این مرکز تامین می‌شود.
حسین زاده به کیفیت کار آمار در کشور اشاره کرد و افزود: آمار مربوط به حوزه‌ی تورم به صورت ماهانه، بیکاری هر ۱۵ روز یکبار و در پایان هر فصل اعلام نرخ رشد اقتصادی در دستور کار مرکز آمارایران قرار دارد.
نوروزی رئیس سازمتن مدیریت و برنامه ریزی استان هم گفت: تهیه و تدوین سالنامه‌ی آماری، تهیه و تدوین شاخص‌ها و نماگر‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان، حساب‌های منطقه‌ای، سرشماری عمومی نفوس و مسکن، آمار گیری نیروی کار و آمار گیری از هزینه و درآمد ها‌ی خانوار‌های شهری و روستایی از جمله‌ی خدمات آماری سازمان مدیریت و برنامه ریزی درحوزه آمار است.
در پایان این همایش از فعالان آماری استان تجلیل شد همچنین لوح تقدیر رئیس مرکز آمار ایران به نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اهدا شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار