سرپرست گروه های اعزامی آذربایجان شرقی به سومین همایش تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین، از برگزاری نمایش آیینی در عمود ۷۷۷ مسیر نجف به کربلا خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۲۳۲۲
|
۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، میثم حبیبی امروز یکشنبه در این باره گفت: گروه های اعزامی از تبریز با حضور در مسیر پیاده روی اربعین اجراهای خود را در نجف اشرف و مسیر پیاده‌روی تا کربلا آغاز کرده‌ که خوشبختانه با استقبال عمومی مواجه شده است.
وی افزود: گروه های اعزامی از آذربایجان شرقی در عمود ۷۷۷ در مسیر نجف اشرف به کربلای معلی در میان گروه های نمایشی اعزامی از کشورهای هندوستان، پاکستان و کویت، نیز سه اجرا برگزار کرد.
حبیبی افزود: بخش اعظم مخاطبان ما را بیش از زائران فارسی‌زبان، عرب‌زبانان و ترک‌زبانان تشکیل می‌دهند که علاوه بر بحث محتوایی آثار، شیوه اجرای نمایش‌ها در قالب تعزیه، نقالی، پرده‌خوانی و نمایش خیابانی نیز برایشان جذاب است و ارتباط خوبی با این آثار برقرار می‌کنند.

اجرای نمایش آیینی توسط گروه اعزامی تبریز در عمود ۷۷۷
وی یادآوری کرد: گروه تعزیه خوانی هیئت عزاداران موسی بن جعفر(ع)، گروه تئاتر شب به سرپرستی میرعباس خلیفه لو و در بخش پرده خوانی و نقالی علی مداحی در این همایش حضور دارند و به موضوعاتی چون امان نامه، توبه حر و مراوده بین شمر بن ذی الجوشن و عمر بن سعد به صورت تعزیه در مسیر پیاده روی اربعین در قالب اجرای نمایش می پردازند.
گفتنی است، سومین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین به همت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری از ۲۸ مهرماه تا هشتم آبان‌ماه سال جاری در پایانه‌های مرزی کشور، نجف اشرف، مسیر پیاده‌روی اربعین و کربلای معلی برگزار می‌شود.

ارسال نظرات